[vpsFree.cz: community-list] nftables

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Mon Mar 8 11:29:26 CET 2021

> [...]
> o cas, nestihal som nic a len tak to prehodit bez nejakeho testovania
> som nechcel a veci na VPS sa pre mna bohuzial stali druhotnou
> zalezitostou, primarne ma zivil iny job. To sa ovsem zmenilo posledne
> 2 tyzdne, lebo situacia so sefom-narcisom sa vyhrotila natolko ze som
> s tym prastil a dal okamzitu vypoved (sa mu vypomstili kontrakty bez
> vypovednej lehoty ktore si presadil :)) ), a nakolko mam zrazu casu
> dost tak som sa do toho pustil, spravil si playground kde testujem
> upgrade na Debian 10 a v plane je aj migracia na vpsAdminOS, len som

Toz to velika gratulace, ze jsi nasel odvahu a vyvazal se z neprijemny
situace :)

Ja to jinak chapu, vpsFree je spolek lidi, kteri jsou vetsinou temi
aktivnejsimi v populaci celkove, tj. ze by meli mit cas se nudit a
sledovat vsechno, co by cloveka zajimalo, ani uz nedoufam :D Doba kousek
pokrocila a kdo je aktivni, ma tech aktivit uplne nad hlavu - a kdo moc
nedelal, tak ted uz tuplem nema, do ceho rypnout, cili o to vetsi naklad
je na ty aktivni :-D

> Spytam sa teda rovno tuna, migraciu si viem vyklikat sam cez
> vpsAdmin-a, alebo je nutne o to ziadat na podpore? Ako dlho cca ta
> migracia trva?

Ted to zatim je poloautomaticky proces, ktery musi zadat nekdo s admin
opravnenim do vpsAdminu, tj. migrace probiha koordinovane domluvou pres
RT/podporu.

Na nejake automatizaci vyjimek pro cleny bez celkoveho admin opravneni k
vpsAdmin pro nektere akce, teprv pracujeme - je to trochu security
minove pole :D

Takze zatim zustava postup "dohodnout se pres podporu".