[vpsFree.cz: community-list] nftables

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Mon Mar 8 10:26:42 CET 2021

On 2021-03-08 10:20, Jirka Bourek wrote:
> Ono už je to v produkčním nasazení? Já myslel, že je to pořád ve
> vývoji. Ostatně nějak si matně vzpomínám, že v plánu bylo, že jednoho
> krásného dne to přepnete všem - to už neplatí nebo to nikdy v plánu
> nebylo?

Jen prepnout a premigrovat vsechny nasilim se ukazalo jako spatny napad
prave kvuli tem NFS mountum, ktere kvuli user namespace vyslo
nerealizovatelne slozite udelat managed z hosta, takze se musi uz
vylozene spravovat pouze zevnitr VPS. Na zacatku jsme si chvili naivne
mysleli, ze to tak udelat pujde, ale nakonec par hranicnich pripadu nas
nuti to radsi delat obezretne a dohodnout se s clenem na migracnim
casovem okne, kdy je i clen pri smyslech a muze si zkontrolovat, ze
vsechno bezi v pohode, jak ma.

V priloze prikladam screenshot z https://vpsadmin.vpsfree.cz/, kde je
videt, co jeste bezi na OpenVZ a co uz nad vpsAdminOS.