[vpsFree.cz: community-list] RHEL na VPSfree?

Martin Sivák mars at montik.net
Fri Feb 5 12:02:35 CET 2021

pá 5. 2. 2021 v 11:52 odesílatel Pavel Snajdr <snajpa at snajpa.net> napsal:

> Ja jsem tohle breceni zaznamenal akorat tesne pred tim, nez se do Red
> Hatu nalodil.
>
> Ze by rikal, ze CentOS bude koncit? Kde to rikal? Nekdy uz treba okolo
> vydavani petky, sestky? Pokud vim, tak az, kdyz se blizila sedmicka - a
> kratce na to se ocitnul v RH.
>
> Mozna je to zas jen moje selektivni pamet, ale nejake povzdechy nad tim
> byly az tesne pred tim, nez v Red Hatu s velkou slavou nastoupil.

Ty povzdechy byly právě kvůli RHEL 7 pokud si pamatuju. Neměli už dost
lidí, sil a techniky na to tu distribuci udělat. Kdy přesně kdo komu
co nabídl komentovat nemůžu, protože to nevím, ale mohlo to být i tak,
že Karanbir to chtěl zabalit a v reakci na to ho RH nabídl zaměstnat.
Už bylo více podobných případů, kdy jsme takhle získali super lidi.

> Mimo jine, taky byla vzdycky moznost nechat CentOS spravovat komunitou,
> ktera na nem tak zavisi, tohle reseni bylo proste akorat pohodlne a
> hlavne ho bylo potreba nejak ospravedlnit, aby se komunita az tak
> nerozcilovala.

Ale to se přece stalo. Koukni se, jak vypadá Governance board. Použil
se stejný model jako u Fedory. Uznávám RH dnes v CentOSu má 50%, ale
to není úplně naše chyba. Ta komunita prostě byla dost pasivní,
protože co je zajímavého na tom, dělat klon (mě by to taky nebavilo).

Martin