[vpsFree.cz: community-list] RHEL na VPSfree?

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Thu Feb 4 21:34:52 CET 2021

> 8.1. - pokud nabizis RH produkt, muzes pro to pouzit trademark tak jak
> je a na nic dalsiho, co je za problem?

Problem je v tom, ze my nejsme nejaky reseller komercnich produktu a na
nejake specialni naroky ohledne ochrannych znamek normalne bezne
nebereme zretel, protoze zadne nejsou. To je tak nejak duch toho
otevreneho sveta, s cim je tohle v absolutni kolizi a myslim, ze
podporovanim toho nic neziskame, jen tim zabijeme cas (jak tu padlo).

> 9.3. - pokud nabizis RH produkt, nesmis ho upravovat, nesmis si
> prostrednictvim partnerskyho programu koupit produkt pro sebe (to
> musis mimo)
>
> Porad nechapu tu potrebu se v tom distru ze strany vpsfree hrabat - to
> je technicky potreba, aby to jelo nebo jen duch fungovani ala
> "poskytujem jen to co muzem sami volne rozvrtat"?

Hele, tak si projdi ten repozitar. Kontejnery samy o sobe znamenaji, ze
je potreba ten "produkt" nejak upravit, aby to v tech kontejnerech jelo
bez problemu. Napr. udev je v kontejneru naprd a vetsinou ho zakazujeme.
To je zasah, co podle te klauzule s RHEL template po podepsani dohody
nebudeme moct udelat.

> To je vpohode kdyz jde o nejakej opensource projekt kde komunita za
> nic neruci, na nic nemas narok a nic to nestoji. V okamziku kdy to
> dotahnes do podoby produktu, na kterej das svy jmeno, za kterej rucis
> a prodavas k nemu support, tak uz nechces aby se v tom nekdo bez
> souhlasu vrtal a poskytoval to pak dal porad pod tvym jmenem, protoze
> tou upravou uz to neni tvuj produkt a muze te to poskodit.

A proc by se neco takovyho melo cpat do komunitniho projektu, jako je
vpsFree? Tohle fakt nechapu a spis by to chtelo nejakou argumentaci,
proc to tady vubec k necemu je.

Btw, uz ze soucasne statistiky vyplyva, ze CentOS byl v mensine.
Investovat cas do compliance s jeho uzavrenou variantou dava jaky smysl?

> 12.1. - nezverejnovat konkretni podminky dohody - nevim, clenove
> spolku je vidi, dal se to nesiri - neni to nic neobvyklyho, kryjou si
> zada

> To vis jiste ze je takova dohoda nutna? Jako jasne, pokud chces delat
> full service, prodavat primo RH licence / support, tak jo. Ale pokud
> jen poskytnes infrastrukturu a clovek si licenci zaridi sam primo ala
> KVM?

Ano, vim, protoze bez toho neni zadne kryti pred pravnim oddelenim Red
Hatu, kde sedi pomalu vic pravniku, nez my mame clenu. Pokud to pravni
kryti poskytnes Ty a zarucis se spolku pisemne, ze pripadne pravni
tahanice vc. nakladu beres na sebe, tak neni problem a celou dobu se tu
dohadujeme zbytecne :)

Jen poskytnout infrastrukturu rozhodne neni to same, jako poskytovat
primo template slozeny ze souboru, ktere obsahuji trademarky, jejichz
redistribuci nam Red Hat nedal svoleni.

Poskytnuti infrastruktury delame uz ted - jak jsem psal hned na zacatku,
v KVM si muzes rozjet cokoliv na vlastni odpovednost, vc. RHELu i treba
tech Windows, jak jsem zminoval.