[vpsFree.cz: community-list] RHEL na VPSfree?

Pavel Slama dantuin at seznam.cz
Thu Feb 4 21:26:24 CET 2021

On 2/4/21 8:14 PM, Pavel Snajdr wrote:

> https://www.redhat.com/cms/managed-files/Partner_Agreement_Webversion_EMEA_English_20201111.pdf
>

> Bod 8.1 mluvi o tech trademarkach, bod 9.3 se ani trochu neslucuje s
> duchem fungovani vpsFree a bod 12.1 uz je vylozene na facku.

8.1. - pokud nabizis RH produkt, muzes pro to pouzit trademark tak jak
je a na nic dalsiho, co je za problem?

9.3. - pokud nabizis RH produkt, nesmis ho upravovat, nesmis si
prostrednictvim partnerskyho programu koupit produkt pro sebe (to musis
mimo)

Porad nechapu tu potrebu se v tom distru ze strany vpsfree hrabat - to
je technicky potreba, aby to jelo nebo jen duch fungovani ala
"poskytujem jen to co muzem sami volne rozvrtat"?

To je vpohode kdyz jde o nejakej opensource projekt kde komunita za nic
neruci, na nic nemas narok a nic to nestoji. V okamziku kdy to dotahnes
do podoby produktu, na kterej das svy jmeno, za kterej rucis a prodavas
k nemu support, tak uz nechces aby se v tom nekdo bez souhlasu vrtal a
poskytoval to pak dal porad pod tvym jmenem, protoze tou upravou uz to
neni tvuj produkt a muze te to poskodit.

12.1. - nezverejnovat konkretni podminky dohody - nevim, clenove spolku
je vidi, dal se to nesiri - neni to nic neobvyklyho, kryjou si zada

> Tohle ja za vpsFree nikdy podepsat nemuzu, a dokud takovahle dohoda
> neni podepsana, nemame pravo jejich produkty s jejich trademarkama
> redistribuovat podle 8.1.

To vis jiste ze je takova dohoda nutna? Jako jasne, pokud chces delat
full service, prodavat primo RH licence / support, tak jo. Ale pokud jen
poskytnes infrastrukturu a clovek si licenci zaridi sam primo ala KVM?

Pokud jen das k dispozi automatizaci, ktery ja dam svou licenci a ona to
zaridi? (Fakt se ptam, nevim)

> Tim bych tuhle diskuzi uzavrel s tim, ze prijatelnym kompromisem, kdy
> by se takova dohoda nemusela podepisovat, je, az se najde nekdo, kdo
> vyrobi do tohoto repozitare:
>
> https://github.com/vpsfreecz/vpsadminos-image-build-scripts
>
> pull request s minimalnim template cehokoliv, co je truly open-source
> free software, co se pouzije ke stazeni proprietarniho RHELu zadanim
> patricneho prikazu uzivatelem.
>
> Zadnou dalsi automatizaci, natoz zminky Red Hat trademarku, bez
> podepsane Partner Agreement nemuzeme s dobrym svedomim provozovat.

Jo takze rvete guest OS do kontejneru. V tom pripade by mohlo bejt
zajimavejsi:

https://www.redhat.com/licenses/EULA_Red_Hat_Universal_Base_Image_English_20190422.pdf

https://developers.redhat.com/products/rhel/ubi - repa budou osekany,
ale nevim jak moc

Ze by se me ale chtelo studovat jak to mate vymysleny tak v tom stadiu
jeste nejsem :)

/p