[vpsFree.cz: community-list] RHEL na VPSfree?

Pavel Slama dantuin at seznam.cz
Thu Feb 4 13:58:17 CET 2021

On 2/4/21 1:13 PM, Pavel Snajdr wrote:

> Ani to vyresit nemusite, ono je to btw hodne vtipne, pozorovat tu
> reseni neceho, co je davno vyresene a nad cim se v RH davno zamysleli,
> kdyz to pachali...
>
> On ten explicitni trademark, ktery si chrani, neni *ve zdrojacich*, je
> vedle, v SRPM baliku, krom kterych Red Hat nic jineho nedava k dispozici.

srpm = zdrojaky + patche + spec file, v cem je problem?

> Takze pokud chces GPL zdrojaky Linuxu od Red Hatu, je potreba si je
> stahnout v nonfree SRPM baliku, ktery obsahuje trademarky Red Hatu.
> Sirit mozno az po aspon zevrubne inspekci ten .tar.gz, co z toho SRPM
> vypakujes, nebo to SRPM prepakovat celkove s durazem na odstraneni
> trademarku.

Pokud mas subskribci zadarmo, mas pristup k srpm zadarmo, proc bys to
dal potreboval pro tenhle use case sirit?

> Dalsi vec je, ze dokud budou existovat svobodnejsi rebuildy RHELu,
> budou se zamestnanci Red Hatu snazit ty rebuildy zneprijemnovat, co to
> jen jde (absence dokumentace je jen zacatek).

Nemyslim ze existuje jakakoliv cilena iniciativa na zneprijemnovani, jen
se to patrne cilene neusnadnuje.

> [...]
> procenta min. Neda se si z toho delat dobry den a delat si, co chceme.
>
> Pochybuju, ze cimkoliv, co reknes, to budes schopny nejak zmenit -
> pravni nazor na to samozrejme muzes mit, ale pokud nejsi pripraveny za
> nej byt odpovedny, je trochu vic, nez k nicemu. Je to docela osamely
> nazor, ze redistribuovani trademarku bez svoleni jejich vlastnika je v
> poradku. Jak rikam, na tech trademarkach *visi* zivobyti Red Hatu.
> Mozna jsem neco prehlid, ale pripada mi, ze argumentujes ve stylu, ze
> si z toho nic nemame delat a mame na to kaslat, co si Red Hat vyminuje

Asi jeden z nas blbe cte - ale presne tohle rikam - redistribuovat
trademark se bez souhlasu neda, ansto to popira veskerej smysl
trademarku (jako certifikatu puvodu rekneme).

Ty to akorat beres jako potvrzeni jak je korporace zla, ale jakakoliv
jina moznost pro ni znamena konec vcetne vseho do ceho RH investuje, tak
ja jen jestli je to dobrej tradeoff.

Ja sem uplne presne nestudoval jak vam ty templaty pro ruzny systemy
fungujou - vy nekde potrebujete prepisovat zdrojaky? Mate sablony pro
centos, mate fedoru, tak proc by to nemelo jet s rhelem?

Moje idea byla - ok pro rhel potrebuje clen svou free subskripci, tak se
upravi vpsadmin aby ji tam slo vrazit a hotovo vyrizeno. Tim padem
normalne pojede dnf/yum, mas k dispozici originalni baliky, srpms, tak
jaka porad redistribuce?

To pokud jedete z iso.. pokud to nejak pytlikujete z kontejneru - tak
tam je osekany ale volne redistribuovatelny rhel UBI.

Zbytek beru jako osobni zhrzeni nad firmou kde ti nekde pred 10ti rokama
neklapla prace podle predstav - to se stava, Vsechno ostatni sou
subjektivni dojmy.

/p