[vpsFree.cz: community-list] RHEL na VPSfree?

Jirka Bourek vpsfree-list at keroub.cz
Thu Feb 4 13:31:49 CET 2021

On 04. 02. 21 13:13, Pavel Snajdr wrote:

> Ani to vyresit nemusite, ono je to btw hodne vtipne, pozorovat tu reseni
> neceho, co je davno vyresene a nad cim se v RH davno zamysleli, kdyz to
> pachali...

Položím stejnou otázku: to je právní názor JUDr. Pavla Šnajdra? :-) Nebo
citace z nějakého rozsudku? Protože to, že si to takhle v RH vymysleli,
ještě neznamená, že by jim to prošlo u soudu, kdyby na nějaký došlo.

Jurisdikce je samozřejmě ČR.

> On ten explicitni trademark, ktery si chrani, neni *ve zdrojacich*, je
> vedle, v SRPM baliku, krom kterych Red Hat nic jineho nedava k dispozici.
>
> Takze pokud chces GPL zdrojaky Linuxu od Red Hatu, je potreba si je
> stahnout v nonfree SRPM baliku, ktery obsahuje trademarky Red Hatu.
> Sirit mozno az po aspon zevrubne inspekci ten .tar.gz, co z toho SRPM
> vypakujes, nebo to SRPM prepakovat celkove s durazem na odstraneni
> trademarku.

No a to je právě jádro té otázky: je ten balík skutečně nonfree, když je
v něm přidaný trademark Red Hatu?

1. je to pokus o obcházení licence, to je zjevné

2. je skutečně nemožné dále ten balík šířit, i když je v něm trademark?
Protože české právo třeba zná institut, že vlastník trademarku je
povinen strpět jeho užívání třetí stranou v případě, že je účelem
identifikovat tu značku (příklad, i když samozřejme IANAL - můžu na svém
eshopu dát trademark firmy, jejíž produkt prodávám - pouze to musím
udělat tak, aby to nevypadalo, že jsem ta firma)