[vpsFree.cz: community-list] RHEL na VPSfree?

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Thu Feb 4 00:51:17 CET 2021

> Tohle je nesmysl. Nechtene sireni SW v zasade nikoho nezajima.
> SRPM jsou volne k dispozici na FTP komukoli kdo si chce dat tu praci z
> nich
> ty trademarky vyrezat. Tim se vyrazne zvetsuje okruh takovych
> potencialnich
> vyrezavacu, podle licence by klidne ty SRPM mohli dostat jen ti kdo
> dostavaji
> binarky, tzn. zakaznici. Coz se ale nedeje a ty SRPMka muze scrapovat,
> vyrezavat
> a redistribuovat celej svet, kdyz se bude zrovna nudit.

Ty SRPM tedy rozhodne nejsou "volne" k dispozici, ja si je na svoje FTP
prenahrat nemuzu. Jsou k dispozici za predpokladu, ze je clovek nebude
sirit dal, protoze k tomu uz pravo nema.

A proc to nejde tak jednoduse, jak rikas, jsem vysvetlil v dalsim mailu.

Tohle je omlouvani Red Hatu necim, co nefunguje. Neni to rozhodne tak
jednoduche, kdyby slo snadno postavit automatizovane "orezavace" a natoz
automatizovat rebuild, uz by se naslo XY studentiku (klidne i zakladnich
skol, co by ne), co by to ve volnem case delali.

Kazdopadne nemuzeme redistribuovat RHEL, jak je, nemuzeme ani
redistribuovat ty SRPM, IMHO si dela Red Hat ze svobodnych licenci dobry
den a hrajou hlavne na PR a ukocirovani toho, jak to vnima komunita, ale
ne ze by jim slo o merit veci a snazili se mit neco, jako "ciste
svedomi". Zaklad je vydelat penize pro sve akcionare, to se svobodou
uplne sloucit jaksi nejde.

Prvni, co clovek po nastupu do RH dostane, je nalejvarna, jak je to
uzasne cisty reseni, jak Red Hat vydelava penize (taky jsem si tim v
2010 prosel, Wildeboer je dost charismaticky typek a clovek by mu to
pomalu sezral i s navijakem). Kritickyho pohledu v tom moc neni a na
rejpavy otazky se jim velmi rychle roztika oboci a taktne naznaci, ze by
bylo lepsi s tim prestat (vlastni zkusenost).