[vpsFree.cz: community-list] RHEL na VPSfree?

Petr Muller afri at afri.cz
Thu Feb 4 00:35:30 CET 2021

‐‐‐‐‐‐‐ Original Message ‐‐‐‐‐‐‐

On Wednesday, February 3rd, 2021 at 5:31 PM, Pavel Snajdr <snajpa at snajpa.net> wrote:

> Jak to vnimam ja (rad se necham vyvest z omylu, to kazdopadne) - jsou
> prusvih vsechny soubory i nazvy baliku, ktere obsahuji ochranne znamky,
> ktere ma Red Hat registrovane.

+- spravne. Software redistribuovat jde, jine IP ne. Lidem okolo GPL her a
klonu by mohla prijit analogicka napr situace kdy OpenArena se taky nemuze
jmenovat Quake a nest jeho logo. Ty TM z toho musel taky nekdo vyrezat. Stejne
tak casto maji svoji licenci dalsi assety (hudba, art). Tohle je podobne.

> Ma je registrovane za prave timhle
> ucelem, aby si je mohl chranit a mohl tak vyuzit "aspon neco" v boji s
> nechtenym sirenim toho jejich produktu.

Tohle je nesmysl. Nechtene sireni SW v zasade nikoho nezajima.
SRPM jsou volne k dispozici na FTP komukoli kdo si chce dat tu praci z nich
ty trademarky vyrezat. Tim se vyrazne zvetsuje okruh takovych potencialnich
vyrezavacu, podle licence by klidne ty SRPM mohli dostat jen ti kdo dostavaji
binarky, tzn. zakaznici. Coz se ale nedeje a ty SRPMka muze scrapovat, vyrezavat
a redistribuovat celej svet, kdyz se bude zrovna nudit.

PM