[vpsFree.cz: community-list] Apache2 vs Nginx

Lukáš Jelínek - AIKEN lukas at aiken.cz
Sat Jun 13 17:26:36 CEST 2020

Ahoj,

nevidím žádnou výhodu v tom, aby to bylo takhle. Ve stručnosti: Apache
má jen jednu významnou výhodu, a to je soubor .htaccess, kterým lze pro
konkrétní adresář měnit chování (asi nejvíc se využívá přepis URL), aniž
by to znamenalo zásah do konfigurace a reload serveru. Sdílené hostingy
se bez toho prakticky neobejdou a proto tam má Apache stále své místo. V
podstatně všechno ostatní je realizovatelné přes nginx, který je na tom
výkonově podstatně líp než Apache. Kombinace obojího se využívá jen v
případě, že je nezbytné použít Apache - pak nginx slouží jako reverzní
proxy.

Jinak to samozřejmě lze udělat tak, že nginx bude naslouchat přes IPv6 a
Apache přes IPv4, případně to rozdělit HTTP (80) a HTTPS (443). V obou
případech je nastavení triviální.

Lukáš