[vpsFree.cz: community-list] Apache2 vs Nginx

Stanislav Web standa.web at gmail.com
Sat Jun 13 17:19:02 CEST 2020

Zdravím,

posledních pár dní hodně čtu o IPv6 a v rámci shánění informací jsem našel mnoho článků, které adorují Nginx proti Apache2. Co jsem se díval, tak nastavit Nginx je stejně snadné jako Apache2 a navíc je na některé údajně rychlejší. Hlavně rychlost je co neustále řeším u klientů a tak bych ho rád vyzkoušel.

Tak se chci zeptat, lze na jednom serveru (Ubuntu 18) k Apache2 doinstalovat i Nginx, a ten nastavit, aby fungoval pouze pro IPv6 volání a do současného stavu se nepletl? Tedy aby se neprali o port 80, ale Nginx bych si pokusně hodil jen na IPv6 volání (a přidal HTTPS). Případně, aby Nginx obsluhoval HTTPS a Apache2 HTTP? Nikde tuto informaci nemohu najít a nechci si poškodit fungující server. Všechny návody co jsem našel řeší migraci z Apache2 na Nginx, ale když řeší souběh, tak jen jako reverzní proxy (nebo reverzní proxy potřebuji taky?).

Díky za radu či případný odkaz, Standa