[vpsFree.cz: community-list] Proxy pro mailserver

Ondrej.Flidr Ondrej.Flidr at seznam.cz
Fri Jun 5 13:02:03 CEST 2020

Ahoj,

ja mam podobny reseni (nekolik desitek kontejneru a VMs schovany za jednom
IP na balanceru) a pro SMTP a IMAP tam pouzivam obycejny DNAT v iptables.

-A PREROUTING -p tcp -d verejna_ip --dport 25 -j DNAT --to-destination
interni_ip_postfixu
-A PREROUTING -p tcp -d verejna_ip --dport 143 -j DNAT --to-destination
interni_ip_dovecotu

a funguje to krasne. Neresis zadny "proxy", vsechno je na sitovy vrstve a o
aplikacni cast se staras az tam, kde mas. Jediny, co je potreba poladit,
jsou zpetny routy na tech kontejnerech, aby packet, co prijde skrz ten nat,
sel ven zase skrz proxy kontejner. To bud poresis tak, ze z nej udelas
default gateway pro vsechno, nebo pomoci routovacich tabulek a mangle
(packety co prijdou z proxy jdou ven zase pres proxy, zbytek jde normalni
defaultni routou):

do mangle tabulky iptables:

-A PREROUTING -j CONNMARK --restore-mark --nfmask 0xffffffff --ctmask 0
xffffffff
-A INPUT ! -s 10.1.1.5/32 -m state --state NEW -m mac --mac-source 4A:58:4F:
CC:32:74 -j MARK --set-xmark 0x2/0xffffffff
-A INPUT ! -s 10.1.1.6/32 -m state --state NEW -m mac --mac-source 0E:F9:C3:
60:6B:BF -j MARK --set-xmark 0x2/0xffffffff
-A INPUT -j CONNMARK --save-mark --nfmask 0xffffffff --ctmask 0xffffffff
-A INPUT -m state --state RELATED,ESTABLISHED -j CONNMARK --restore-mark --
nfmask 0xffffffff --ctmask 0xffffffff
-A OUTPUT -j CONNMARK --restore-mark --nfmask 0xffffffff --ctmask 0xffffffff

a do interfaces:

auto eth0
iface eth0 inet static
    address 10.1.1.31
    netmask 255.255.255.0
    gateway 10.1.1.3
    up ip route add default via 10.1.1.7 table route_services
    up ip rule add fwmark 0x2 lookup route_services

Ondra Flidr

---------- Původní e-mail ----------