[vpsFree.cz: community-list] Proxy pro mailserver

Jirka Bourek vpsfree-list at keroub.cz
Fri Jun 5 13:01:02 CEST 2020

Pro weby bych doporučil Nginx, mám zato, že to bude nejčastěji používaná
reverzní proxy, co se webserverů týče, takže najdete spoustu návodů

Pro proxy na poštu použijte to, co vám řeší tu poštu - Postfix a
Dovecot. Dovecot umí být proxy - uživatel se přihlásí k proxy, proxy
vezme přihlašovací údaje a přihlásí se s nimi k cílovému serveru. A pak
prostě přehazuje bajty zleva doprava a zprava doleva. Umí to IMAP i POP3

Co se příjmu pošty týče, stačí nasadit Postfix a říct mu, že má maily
přeposílat na ten interní server

Ať už si vyberete cokoliv, budete mít práci se synchronizací nastavení:

Ve variantě proxy pro weby pokud máte na webserveru více webů, budete
muset nastavit víc virtualhostů na té proxy - kvůli SSL certifikátům
třeba, ty jsou pro každý web jiný. (Jestli na tom hlavním webserveru
používáte Apache, tak si zapněte a nastavte mod_remoteip, aby aplikace
viděly jako IP klienta jeho skutečnou IP, ne vaši interní adresu.)

Ve variantě proxy pro poštu se asi obejdete bez speciálního nastavení na
straně toho Dovecotu, ale proxy Postfix NAPROSTO NEZBYTNĚ MUSÍ VĚDĚT,
jaké schránky máte založené, protože když vám někdo bude posílat mail na
schránku, která neexistuje, musí jej odmítnout už ta proxy. Jinak přes
vás budou spamovat.

Z těch variant doporučuju spíš proxy pro weby, tam se toho dá zkazit míň
a vcelku jasně to buď funguje, nebo nefunguje :-)