[vpsFree.cz: community-list] Proxy pro mailserver

Stepan Liska stepan at comlinks.cz
Mon Jun 8 11:31:20 CEST 2020

Ahoj,

jen pro upřesnění pro nás pomalejší - bylo by možné nějak rozvinout
podrobněji co je za možnosti a jaké mají výhody a nevýhody?

Napíšu co napadá mě, ale moje znalosti jsou spíše základní.

Jak udělat řešení pro své 3 VPSky abych v budoucnu spotřebovával jen
jednu IPv4:
1. uspořit nějaké volné prostředky (kolik tak cca doporučujete?)
2. založit si novou VPSku z uspořených prostředků aby to dělalo IPv4
edge router (ER).
3. dvě možnosti:
  a) pro každou službu na pokrytých serverech udělat proxy na ER
    + mám každou službu pod kontrolou
    + nemusím zprovoznit interní IPv4 adresy na všech pokrytých serverech
    - každá služba se dělá jinak
    - problémy - potřeba různých rewrites, synchronizace SMTP účtů,
některé služby možná ani nejdou....
  b) pro každou službu na pokrytých serverech udělat DNAT na ER
    +  nemusím se hmoždit s nastavováním proxy služeb
    - musím zprovoznit interní IPv4
    - něco takto nejde ??? (např. neexistuje helper pro DNAT, server
posílá redirect na numerickou IPv6 adresu, ... whatever)

Díky,
Štěpán.