[vpsFree.cz: community-list] Prejdeme na IPv6: IPv4 je mrtve

Jirka Bourek vpsfree-list at keroub.cz
Fri Jun 5 11:58:20 CEST 2020

On 6/5/20 11:43 AM, Pavel Snajdr wrote:

> Vsechno je to o prioritach a dostupnem devel casu, co ze sebe umime po
> mezi vsim ostatnim vymlatit. Myslim, ze jsou stale jeste veci s vyssi
> prioritou, VXLANy jsou jeste hodne daleko - navic je musi umet vsechny
> sitove prvky (zatim mame ty Delly jen v Praze).

No dyť v pořádku, já taky neříkám, že by to teď hned mělo být, sám to
nepotřebuju určitě a kolik lidí vlastně má víc než dva stroje...

> [...]
>
> Tak to zas bude jina pisnicka, ja se budu moct soustredit, jak vyresit
> Brno - vc. presunu do samostatneho racku, ke kteremu furt jeste nedoslo
> - zase, neni to az takova priorita, ale byt pro to vic duvodu, nez ze by
> "se to nekomu mozna hodilo", poskocilo by to v TODO dost nahoru.
>
> Ohledne takovehle "advanced" funkcionality je to potom totiz hodne
> nevdecne - konkretne s VXLANy by byla fakt hromada prace, abychom to
> mohli uznat za pouzitelne a production-ready - ale kdo to pak vyuzije?
> 10 lidi? A jestli nahodou i to neni prehnany ocekavani (jako ze na

Já to v práci měl docela rychle, i když ne všechno je úplně
automatizované, tolik lidí to taky nepotřebovalo. (Plně automatizované
to bylo, pak jsem nasadil nftables.) Ale tam máme normální L2 síť, takže
si kernel jednotlivé členy té VXLANy najde multicastem a podporu v
síťových prvcích jsem tím pádem neřešil.