[vpsFree.cz: community-list] Sprava pameti na vpsAdminOS

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Fri Aug 14 16:45:09 CEST 2020

On 2020-08-14 15:49, Jirka Bourek wrote:

> Já mluvil o datacentru, ale s mitigation=off neběžím ani tam, ani
> doma. Ale už delší dobu si říkám, že bych přeměřil, kolik výkonu to
> KVM stojí - při posledním měření to bylo do 10%, což v poměru
> cena/výkon vychází oproti kontejnerům velice dobře.
>
> (Schválně si někdy s Aitherem sečtěte, kolik vás tenhle jaderný vývoj
> stojí na "mzdových" nákladech. Téměř určitě byste se dopočítali k
> tomu, že by prostě bylo levnější nakoupit a provozovat hardware navíc
> - a čas byste pak mohli věnovat vývoji, ne opravám.)

Absolutni vykon je jedna stranka veci. Kontejnery vyhravaji ale hlavne v
tom, ze umoznuji agregovat, jak to fullvirt nikdy neumozni.

Pocitame to pravidelne, neboj ;)

Vyslo by to tak, ze az vymenime kompletne HW za novy, spis bychom z
prostredku pripadajicich na jednoho clena museli ubrat, protoze prave se
bude mnohem hur agregovat - a nebo se bude agregovat mocne za ztraty
vykonu - baloon, ksm... good luck kdyz Ti dojde pamet a chces od
hostitele ziskat vic, kdyz on zrovna nema... to Ti pak stoji ten KVM
virtual +- cely, protoze proste pamet je k behu dulezita vec a bez toho
se nehnem :D

Dokud HW neobmenime, prechod na KVM by znamenal prechod na prostredky o
zhruba neco mezi polovicnimi a tretinovymi specifikacemi, nez ted. S
novym HW by to vyslo nekam na 80% prostredku, to uz by se asi dalo nejak
donavarit.

Ale co kdybychom chteli, spis, kvuli zravosti dnesnich aplikaci, RAMku
clenum spis pridat?

S dobre udelanou kontejnerizaci tu moznost mit nejspis budeme.

Podstatne u tech kalklulaci taky je, ze nebyt NixOSu, vyvoj vpsAdminOS
by ve dvou lidech ani nebyl mozny.

Takze divat se na to z bezneho manazerskeho pohledu nejde... bezny
manazer by mel na miste mrtvicku jen bych rekl Nix. Co to jako je? Ktery
velky hrac to pouziva? A je zabito :-D

vpsFree asi nikdy nepujde pocitat a resit skrz tradicni manazerskou
optiku, na to je v tom celem prilis nadseni, s tim se ale blbe kalkuluje
;)

A jako kdybychom zasli uplne na hard-hard fakta a cisla... tak jako
financni rozdil mezi "hostovat u vpsFree a zivit se tim provozovanim"
vs. "hostovat klidne na vlastnim HW a delat cca podobnou napln prace pro
nejaky Amazon/Microsoft", vyjde v nasobcich celych cisel v neprospech
vpsFree.

Ale je mi o hodne milejsi byt tady v te pozici v komunite "mezi svyma",
nez ze sebe delat velke korporatni zvire :-)

Aither je myslim taky rad, ze ma svuj klidek a muze si meditovat
prevazne hlavne nad bugy, co si sam vyrobil :-D Nemusi byt v korporatnim
SCRUM & agile bullshit kolecku...

Myslim, ze to je pro nas mnohem vetsi hodnota, nez skoncit nestastny,
ale s rancem penez na ucte (nebo 3-4 bytama k pronajimani v Praglu nebo
tak...).