[vpsFree.cz: community-list] Sprava pameti na vpsAdminOS

Jirka Bourek vpsfree-list at keroub.cz
Fri Aug 14 18:33:20 CEST 2020

On 14. 08. 20 16:45, Pavel Snajdr wrote:

> Absolutni vykon je jedna stranka veci. Kontejnery vyhravaji ale hlavne v
> tom, ze umoznuji agregovat, jak to fullvirt nikdy neumozni.

O tom už jsme se bavili - a jo, pořád bez problémů dokážu na jednu
hostitelskou mašinu naskládat tolik serverů, kolik jich tam pustit
"nejde" :-)

> Pocitame to pravidelne, neboj ;)
>
> Vyslo by to tak, ze az vymenime kompletne HW za novy, spis bychom z
> prostredku pripadajicich na jednoho clena museli ubrat, protoze prave se
> bude mnohem hur agregovat - a nebo se bude agregovat mocne za ztraty
> vykonu - baloon, ksm... good luck kdyz Ti dojde pamet a chces od
> hostitele ziskat vic, kdyz on zrovna nema... to Ti pak stoji ten KVM
> virtual +- cely, protoze proste pamet je k behu dulezita vec a bez toho
> se nehnem :D

Pravda, KSM jsem nepočítal. Na serverech máme jedno jádro vyhrazené pro
systém a VS k němu nesmí, aby nehrozilo, že se tam kvůli nějakému
bordelu nepůjde ani přihlásit (tak jsem se k tomu dostal a tak jsem to
nechal.) ksmd tudíž běží tam, bere si asi 30% výkonu toho jádra a šetří
~55GB. Takže v součtu na Ryzenu je cenou 1% z celkového procesorového
výkonu, to jde :-) (U starých strojů s méně jádry jsou to nějaká 3%)

(YMMV, ty servery jsou si dost podobné, co se software týče.)

Situaci, kdy dojde paměť a od hostitele se nedá dostat víc, protože
nemá, neberu - ta může nastat u obou technologií stejně. U KVM pak beru
jako výhodu to, že v takovém případě má problém host a nepřeleje se to
do hostitele. A to ani tím, že bordelář způsobí, že by jádro vytěsnilo
data z diskové cache ostatních hostů.

> Takze divat se na to z bezneho manazerskeho pohledu nejde... bezny
> manazer by mel na miste mrtvicku jen bych rekl Nix. Co to jako je? Ktery
> velky hrac to pouziva? A je zabito :-D
>
> vpsFree asi nikdy nepujde pocitat a resit skrz tradicni manazerskou
> optiku, na to je v tom celem prilis nadseni, s tim se ale blbe kalkuluje ;)

Což to je jasný, cena na "mzdové" náklady je dobré měřítko, jak moc se
něco vyplatí, ale místní specifika se do úvahy musí brát taky. Proto ty
kontejnery u vpsfree vychází i finančně - protože děláte jaderné
programátory a nejste za to placení tomu odpovídající částkou.

(Možnost, že pracujete na tom, co vás baví, je určitě nefinanční odměna
- máte štěstí, že to nejde spočítat a zdanit :-) )

Případného manažera by ovšem měl trefit šlak z to, že celé vpsfree stojí
a padá na nadšení dvou lidí :-)