[vpsFree.cz: community-list] Sprava pameti na vpsAdminOS

Jirka Bourek vpsfree-list at keroub.cz
Fri Aug 14 15:49:08 CEST 2020

On 14. 08. 20 15:19, Pavel Snajdr wrote:

> No jestli doma bezis s mitigations=off, tak Ti to muze byt sumak - taky
> tak bezim virtualizovanou workstation. Jinak bych se teda KVM vyhnul
> obrovskym obloukem, kdyz po tom reseni chci (jako vzdycky) vyladeny
> pomer cena/vykon.

Já mluvil o datacentru, ale s mitigation=off neběžím ani tam, ani doma.
Ale už delší dobu si říkám, že bych přeměřil, kolik výkonu to KVM stojí
- při posledním měření to bylo do 10%, což v poměru cena/výkon vychází
oproti kontejnerům velice dobře.

(Schválně si někdy s Aitherem sečtěte, kolik vás tenhle jaderný vývoj
stojí na "mzdových" nákladech. Téměř určitě byste se dopočítali k tomu,
že by prostě bylo levnější nakoupit a provozovat hardware navíc - a čas
byste pak mohli věnovat vývoji, ne opravám.)

> Tak to sotva. Prvni level flushuje caches - a pak se prepnes na program,
> ktery zase flushuje caches a az ten vybira, ktery ten uzivatelsky
> program, kvuli kterym je ten stroj vubec pusteny, pobezi.
>
> Fullvirt hypervizor nemuze z techhle mitigaci vyjit dobre, protoze je to
> dalsi uroven task switchingu, kde se musi davat bacha, aby neco
> neleakovalo :)

Pokud si dobře pamatuju, tak výchozí nastavení je, že při přechodu do VM
se neflushuje, protože to udělá kernel hosta. Ale uznávám, že v
prostředí vpsfree (nebo obecně u VPS) by se na to spolehnout nedalo.