[vpsFree.cz: community-list] Sprava pameti na vpsAdminOS

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Fri Aug 14 15:19:40 CEST 2020

> Jak komu :-) , já to radši zavřu do plnotučného virtuálu a tohle
> všechno se rázem vyřeší samo z principu. I když taky jsem už podlehl a
> spouštím si doma přes LXC popelnici na Steam. :-)

No jestli doma bezis s mitigations=off, tak Ti to muze byt sumak - taky
tak bezim virtualizovanou workstation. Jinak bych se teda KVM vyhnul
obrovskym obloukem, kdyz po tom reseni chci (jako vzdycky) vyladeny
pomer cena/vykon.

> Tady bych si teda trochu rejpnul, protože hned to první řešení "prostě
> nebudeme účtovat mapovanou paměť do memcg členů" je přesně takový
> quick hack (a upřímně jsem docela čekal to, co je popsané hned o pár
> řádků níž - že to udělá bordel někde jinde)

Ja to jako rejpnuti nevidim, protoze to, ze to nejspis nebude fungovat,
jsme cekali vsichni (vc. Aithera, ktery byva vuci mym quickhackum docela
ve spravnych pripadech skepticky :D).

> To je hodně zavádějící argument, kontejnery na Spectre a podobné trpí
> úplně stejně jako plná virtualizace. Takže pro porovnávání zbývá jen
> to ostatní a tam je na tom plná virtualizace pořád líp.

Tak to sotva. Prvni level flushuje caches - a pak se prepnes na program,
ktery zase flushuje caches a az ten vybira, ktery ten uzivatelsky
program, kvuli kterym je ten stroj vubec pusteny, pobezi.

Fullvirt hypervizor nemuze z techhle mitigaci vyjit dobre, protoze je to
dalsi uroven task switchingu, kde se musi davat bacha, aby neco
neleakovalo :)