[vpsFree.cz: community-list] Sprava pameti na vpsAdminOS

Jirka Bourek vpsfree-list at keroub.cz
Fri Aug 14 15:08:04 CEST 2020

> 3. Lidem by se libila kontejnerizace od jakziva, ale to by ji Linux
> musel umet.

Jak komu :-) , já to radši zavřu do plnotučného virtuálu a tohle všechno
se rázem vyřeší samo z principu. I když taky jsem už podlehl a spouštím
si doma přes LXC popelnici na Steam. :-)

> Jinak v soucasne dobe se kontejnerizaci v jadre venuje jen par
> premotivovanych lidi z Canonicalu, kteri ale nepremysli nad vecma
> koncepcne, oni jsou na tom jeste hur - pro ne primarne existuji quick
> hacky jako defaultni modus operandi, ne ze by jako my "nestihali". Treba
> takovy Chris Brauner, jeho prace je vylozene bezkoncepcni hura-styl -
> ono to asi s vanilla linuxem jinak nejde.

Tady bych si teda trochu rejpnul, protože hned to první řešení "prostě
nebudeme účtovat mapovanou paměť do memcg členů" je přesně takový quick
hack (a upřímně jsem docela čekal to, co je popsané hned o pár řádků níž
- že to udělá bordel někde jinde)

> Proto se ujala driv a rozsirila tak moc... ne ze by slo o nejakou
> uzasnou security navic nebo tak (nakonec se ukazuje ve svetle Spectre a
> podobnych zranitelnosti, ze to borci s tim tvrzenim, ze je fullvirt
> bezpecnejsi, dost nabubrele prehaneli).

To je hodně zavádějící argument, kontejnery na Spectre a podobné trpí
úplně stejně jako plná virtualizace. Takže pro porovnávání zbývá jen to
ostatní a tam je na tom plná virtualizace pořád líp.