[vpsFree.cz: community-list] Sirka pasma

Jirka Bourek vpsfree-list at keroub.cz
Thu Jul 18 10:18:58 CEST 2019

Hele, u tebe je běžný jev, že se nic neděje, ale ty vřískáš, jako by se
chystal konec světa a jak ti všichni ubližujou. Tak kdo se v tom má vyznat.

Jestli je u tebe nesmyslně povýšený pohled to, že chápu někoho, kdo
nechce, aby mu z infrastruktury odcházel bordel, který škodí ostatním,
tak fajn - to vypovídá víc o tobě než o mně. Totéž platí pro přístup,
kdy se problém bagatelizuje slovy typu "pár megabajtů spamu" a "tři a
půl pokusu" o crackování hesla a tím se ospravedlňuje to, že s tím
vlastně není potřeba nic dělat. Akorát součet přes všechny takové
provozovatele dělá z internetu takový bordel, jaký je.

Master má PDF, ve kterém nepíše nic jiného, než že zákazníka, který dělá
bordel, odřízne od internetu, když zákazník ten bordel přes opakovaná
upozornění neřeší - a ty křičíš o tom, jak vyhrožují zasahováním do
trafficu a určitě by to už udělali, kdyby nebylo tebe. A nakonec se
ukáže, že by to udělali, ale vpsfree není zákazník, který upozornění
neřeší, tudíž není potřeba. A že je hlavní problém je v tom, že v tom
upozornění je (pravdivá) zmínka o nelegální aktivitě - což je něco, nad
čím se mávne rukou, když člověk není předna..aný.

Povídačky o neutralitě můžeš klidně nechat stranou. Když přijde abuse
notice, který se povede spárovat se škodlivou/nelegální aktivitou zjevně
zneužité aplikace zákazníka, do které někdo nahrál malware, tak ano,
považuju za odpovědný přístup takovou aplikaci zablokovat do doby, než
si ji zákazník vyklidí a opraví (tj. dneska ve většině případů než si
aktualizuje prohákovaný Wordpress.)

Fakt nepovažuju za odpovědný přístup ve jménu takzvané svobody a
neutrality nechávat na serveru skript, který je dostupný z internetu a
vykoná jakýkoliv kód, který se mu pošle ve správném parametru v POST
datech - se stoprocentní jistotou škodlivý vůči našim ostatním
zákazníkům a/nebo někomu cizímu v internetu. Ty možná máš za unstrusted
lidi spouštějící cizí kód všechny, já přece jenom mezi zákazníkem/členem
sdružení a provozovatelem botnetu vidím nějaký rozdíl - jak v cílech,
tak v důvěryhodnosti.

A můžeš být v klidu, takhle jsme to dělali ještě před CSIRTem. I přes
to, že je s tím spousta práce, mnohem víc, než říct: "co to je, tři a
půl pokusu o crackování hesla."

Jinak technické hledisko toho mít vlastní síť chápu, ale znělo to tak,
že cílem je dostat se na velikost a úroveň, kdy budete moct abuse notice
házet do koše. Takové znám - Amazon, Google, OVH... - chodí od nich
bordel, ale zablokovat je nemůžeme a bavit se s náma taky nebudou. Ale
běda, když náhodou něco odejde od nás. Tohle je v současnosti mnohem
větší problém než to, že CZ.NIC chce trochu uklidit bordel na internetu.