[vpsFree.cz: community-list] Slackware 14.2 Úprava šablony jak?

Jakub Skokan jakub.skokan at vpsfree.cz
Tue Feb 26 09:23:06 CET 2019

On 2/25/19 9:30 AM, Jack Hokus wrote:
> mám testovací server na Slackware 14.2 a zjistil jsem že v šabloně
> chybějí některé balíčky. Problém se týká apache
>
> Když jsem ho po instalaci spustil, dostal jsem tuto chybovou hlášku:

> libraries: libaprutil-1.so.0: cannot open shared object file: No such
> file or directory|
>

> Po nějakém tom hledání jsem zjistil, že chybějí tyto balíčky:

> libicuuc.so.56 => not found libicudata.so.56 => not found libsasl2.so.3
> => not found libapr-1.so.0 => not found libsqlite3.so.0 => not found
> libicui18n.so.56 => not found libicuuc.so.56 => not found
> [...]

Ty balíčky by chyběly, kdyby byl httpd součástí té naší šablony. Jenže
není, je tam jen minimální systém + ssh, stejně jako v šablonách pro
jiné distribuce. Závislosti pro httpd a jiné nenainstalované aplikace
tam nemají co dělat, protože by pak v té šabloně muselo být
nainstalováno úplně všechno.

Narážíš na to, že "balíčkovací systém" ve Slackware neřeší závislosti.
Holt je musíš doinstalovat manuálně, nebo nainstalovat rovnou všechny
knihovny. Možná by dávalo smysl udělat pro Slackware právě takovou
šablonu s plnou instalací, asi vše kromě GUI. Nikdo jiný u nás Slackware
nepoužívá, takže zvaž, jestli ti stojí za to se tím zabývat :)

Jakub