[vpsFree.cz: community-list] OpenVPN config

Miroslav Misek miroslav.misek at netgarden.cz
Thu Feb 21 14:57:13 CET 2019

Pokud ma OpenVPN fungovat jako gateway (tzn klient pak bude posilat
vsechny data do internetu pres VPN),
tak je potreba jeste nastavit bud na klientovi:
   redirect-gateway
nebo na serveru:
   push "redirect-gateway"

A navic v iptables (firewalld) nastavit masquerade (aby data pochazejici
z vpn pri preposilani do internetu mela source ip toho VPSka.
A jak uz bylo napsano v predeslem emailu je potreba povolit ip
forwarding (echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward) a taky forwarding ve
firewallu (iptables, firewalld).

Miroslav Misek