[vpsFree.cz: community-list] vpsFree.cz a GDPR

Ing. Jan Dvořák jan.dvorak at dvorak-sw.com
Tue Jan 30 14:00:53 CET 2018

Ahoj ve spolek!

Datum 25.5.2018, kdy nám vstupuje v účinnost GDPR se pomalu ale jistě
blíží. Bohužel jsem byl, ač neprávník do této problematiky trochu
zatlačen a byly na mě již vzneseny dotazy týkající se GDPR a vpsFree.

Myslím, si, že je nás více, kteří na VPS máme uloženy nějaké ty osobní
údaje (adresy, emaily, apod.) a skoro všichni máme nějaký ten webserver,
kde se logují IP adresy, které jsou rovněž považovány za osobní údaje.
Díky tomu jsme z pohledu GDPR považování za správce osobních údajů.
Podle článku 4 GDPR se zpracovaním osobních údajů rozumí také ukládání
osobních údajů. Z toho plyne, že jakýkoliv poskytovatel cloudových
služeb, hostingu, VPS, atd. je vůči správci v postavení zpracovatele
osobních údajů. Článek 28 GDPR potom řeší vztah zpracovatele a správce,
kde mj. požaduje nějaký smluvní vztah mezi nimi. Když to převedu na
protředí vpsFree tak členové jsou v podstatě správci osobních údajů a
vpsFree je zpracovatelem osobních údajů.

Můj dotaz zní, zda a jak bylo nebo bude GDPR řešeno na úrovní vpsFree? V
podstatě asi jde o to, aby bylo v případě kontroly z UOOÚ možno něčím
nebo nějak prokázat, že vpsFree je v souladu s GDPR a taky garantuje, že
data nebudou uložena mimo EU. Věřím, že v našich řadách jsou
kompetentnější členové v této věci jako já a tak bých rád otevřel
diskusi.

Honza.

--
Ing. Jan Dvorak