[vpsFree.cz: community-list] vpsFree.cz a GDPR

Stepan Liska stepan at comlinks.cz
Fri Feb 2 17:02:41 CET 2018

Na podobný dotaz (mazání dat ze zálohy v trezoru) mi právník odpověděl,
že to dělat není nutné, smažu data co jsou v databázi/logách - prostě se
kterými se pracuje, a zálohovaná data nechám být (mám směrnici, že
záloha bude skartována třeba po 6ti měsících). A protože se k tomu nedá
dostat snadno, tak jsem vyvinul přiměřené úsilí, abych splnil požadavek
na výmaz. Nicméně je to celé na posouzení toho úředníka co to bude
kontrolovat - jestli moje úsilí bylo přiměřené. A taky to nevyplývá
přímo z formulace nařízení, ta je celkem striktní. Jenom všichni tvrdí,
že "to tak budou dělat". Ten právník o tom prý "mluvil přímo s někým z
ÚOOÚ". No a to je pro mě celé problematické. Striktní formulace zákona
dodržet prostě nejde, a musíme doufat, že úředníci budou rozumní. A pak
běda, když na tebe Bába bude chtít zakleknout. U soudu se nedovoláš,
protože striktní požadavek nařízení jsi nesplnil a úředník se zrovna
blbě vyspal.

A to je to co mě na tom nejvíc štve a v tom musím dát za pravdu Snajpovi
- tohle bychom si neměli nechat líbit. Protože to je přesně ono - těch
nařízení a povinností je už tolik, že je nikdo není schopen plnit beze
zbytku správně a jsi vydán na milost a nemilost úředníkům. Ale úředník
by měl být služebník, který nám za naše peníze odváděné na daních
slouží. A ne že mě stát může kdykoliv kdy se mu zamane zlikvidovat
živobytí. To je jen přelakované otroctví, kdy se ovčanovi nechá jen
dostatečně dlouhé vodítko, dokud je hodný. Státní aparát je tak možné
potom zneužít např. pro konkurenční boj. Ale hlavně to skutečně s osobní
svobodou a ani se svobodou podnikání nemá nic společného. Aneb všechna
zvířata jsou si rovna, některá jsou si však rovnější.

Š.