[vpsFree.cz: community-list] GPU Mining z vody :)

J S j0hn at seznam.cz
Thu Jun 29 10:49:19 CEST 2017

Ahoj,

ještě k ceně elektřiny doma. Někdo tady zmiňoval, že má doma cenu 1 Kč/
kWhod. To je samozřejmě cena jen silové energie. Nicméně pokud přičtu
distribuci a další poplatky, tak to nevychází zas tak zle. Vycházím z cen
Blesk Energie, který má v tuto chvíli patrně nejnižší sazby. A kupodivu se
zdá, že má i VOP bez háčků. Ty jsem ale nečetl, takže bez záruky.

V mém tarifu přímotop je cena silové energie včetně dopravy, eko-daně,
poplatku za systémové služby a měsíční platbu ve VT 2,22 Kč/kWh a v NT 1,79
Kč/kWhod včetně DPH. 20 hodin NT a 4 hodiny VT dávají denní průměr ca 1,9
Kč/kWhod.

Jediné, co v ceně chybí je cena za rezervovaný příkon (za jistič), ale to
platím tak jako tak, protože mi na jedné fázi visí tepelné čerpadlo a
riskovat rozvod kvůli ušetřeným 80 Kč za měsíc se mi úplně nechce.;-)

Při opravdu velkém odběru se cena ještě sníží, protože eko-daň (Cena na
podporu elektřiny z podporovaných zdrojů) se počítá podle dvou variant a
účtuje se ta nižší. První je fixní cena za 60 haléřů za kWhod s DPH. Druhá
je paušálně za velikost jističe. Počet fází x proud x 12 měsíců * 18 bez
DPH. (3 x 25 x 12 x 18) + DPH = 19600 Kč/rok. 19600 Kč za rok / 600 Kč/MWhod
= 32,7 MWhod / rok = 3,7 kW průměrného odběru.  V mém případě se to láme při
3,7 kW průměrného ročního příkonu.

Pokud bych na mining vyhradil jednu fázi, což je 5,7 kW, tak mám 2 kW bez
daně. Cena by pak klesla o dalších ca 20 haléřů a výsledek je 1,7 Kč/kWhod
ve dne v noci za deště i sucha.

Pokud bych využil všechny tři fáze, tak mám ca 17 kW z toho 13 kW bez eko-
daně a pak jsem pod 1,5 Kč/kWhod.

Platba za rezervovaný příkon je 323 Kč měsíčně a to při plném zatížení dělá
ca 2,5 haléře na kWhod, takže by se vyplatilo si rezervovaný příkon
zvednout.

Pokud jsem neudělal chybu, tak energie z vody není podmínkou.

Je otázka, zda se to nerozchází z podmínkami připojení k distribuční
soustavě. A chtělo by to nahlásit minimálně na protidrogovém, protože po
prvním vyúčtování by nám vyrazili dveře při hledání pěstírny trávy.

Na druhou stranu by se dal mining použít na krytí odběru pěstírny a to by
ekonomiku projektu mohlo povznést do netušených výšin;-)

Pěkný den,

Honza
---------- Původní e-mail ----------