[vpsFree.cz: community-list] Virtuální síť na VPSFree mezi VPS a datasety mezi VPS

zd nex zdnexnet at gmail.com
Tue Jun 6 13:51:16 CEST 2017

Ahoj,

díky za info - popravdě nevím jak se ten dataset odpojil, stalo se mi to 2x
a moc jsem to zatím neřešil (nebylo potřeba). Jde o to, že namountované
místo bylo prázdné a když jsem se to snažil odpojit a připojit znovu, tak
to nešlo. Po restartu to bylo ok. Z toho důvodu jsem tomu chtěl úplně
předejít nastavením distribuovaného FS (něco jako gluster fs), který by měl
lokální kopie či nasazením pak nějaké synchronizace. Jde o to, že mi jde o
rychlost na disku, ale nejde mi až tak to, jestli se soubory objeví na jiné
VPS za 1 minutu či později. Jde o to aby, když se aplikace spustí na jiné
VPS, tak pouze ty data musí mít a od té doby poběží tam a pouze tam. Jiná
VPS s jinou aplikací na stejná data zapisovat nebude (tzn kolize verzí
zřejmě není až tak potřeba řešit). Synchronizace je tam od toho, aby data
byla na všech místech - pro přesun app. Z toho pohledu je dataset dobrý,
jenže data nejsou lokální a pokud se právě odpojí, tak se na to nedá moc
spolehnout a o to mně jde asi převážně.

Jinak data jsou generované obrázky, svg, dxf (různé vektorové formáty),
bitmapy, binární soubory, datové soubory (XML/JSON) a raw data. Většina z
nich se často mění za běhu aplikace. Datový adresář je rozdělen do složek
dle aplikace. Každá aplikace pracuje s jednou složkou. Velikost souborů se
pohybuje od 10KB - 500KB většina (cca 80% souborů) zbytek jsou větší, které
jsou obvykle od 1MB do cca 40MB dat na soubor - ty se obvykle nemění moc
často. V tuto chvíli se jedná o cca 55000 souborů o velikosti 5GB. Jinak
data jsou obvykle také procházena automaticky kvůli čištění např. listování
dle typů a tak podobně a někdy hromadně upravována. Ale to by vždy udělala
pouze jedna app a ostatní by v tu dobu s tím nic nedělali.

Nejsem si jistý jestli je to vhodně popsané. Když tak se ptejte. Jinak na
abicku doporučovali synchthing. Těžko říci jestli je to vhodná cesta,
zvláště bez vyzkoušení.

Zdenek

S pozdravem,

Zdeněk Dlauhý