[vpsFree.cz: community-list] KiCAD vyvojar?

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Sun Jan 29 17:52:15 CET 2017

On 01/29/2017 04:09 PM, Martin Sivák wrote:
> Ahoj,

> Eagle přešel na subscription model... a zvedl tím cenu.

Ah, parada.

> [...]
> přímo dělaný podle názvu součástky od výrobce (obvykle různé suffixy
> pro různé package), tak v tom filtru je jen jediný footprint a funguje
> automatické přiřazení.
>
> Většina firem a jednotlivců co s EDA dělá často má stejně svou vlastní
> zkontrolovanou a otestovanou knihovnu součástek (můj poslední větší
> fail byl způsobený blbě udělaným symbolem "odjinud").
>
> Já mám typicky víc variant package (SMD podle datasheetu vs. SMD pro
> ruční pájení), takže mi to rozdělení package a symbolu vyhovuje.
> Nastavím si na symbolu filtr třeba na SOT-23-5_* a jen si vyberu podle

Tohle klikani potreba je, jak rikas, standardne ta knihovna stoji za
prd. V Eaglu ten problem nemam, v zakladu muzu kreslit a nestalo se mi,
ze bych se na pribalene knihovny nemohl spolehnout.

Proc bych si nemohl vybrat package pri vyberu symbolu? Prijde mi to
maximalne logicky, protoze kdyz tam tu soucastku pridavam, tak vyresim
vsechny jeji parametry jednou a nemusim se k ni vracet.

"Kazdy rozumne vytvoreny symbol" - tak to jich moc neni no...

> No tak nějak nevím jestli by to mělo smysl, to už by bylo jednodušší
> spustit ten skript v Eagle na výrobu symbolu a ten pak konvertovat.
> Nicméně kolik různých součástek na té desce hodláš mít, že to nejde
> přežít?

Jednodussi? Takze tvuj navrh je, abych sel, pokazdy prehral ten skript v
eagle a pak jeste poustel konverter, jednodussi je to v cem? ;)

Oproti tomu, ze si naskladam ty skripty pri vyberu soucastek a pak si je
jednim skriptem prevedu a mam libky...

> Obvykle si stejně všechny symboly dělám sám (nebo max použiju něco
> jako template), protože každý má trošku jiný styl a konvence (KiCAD je
> má i definované [1]) a míchat symboly z různých zdrojů je celkem humus
> (různé rozteče, zarovnání pinů a třeba jiné pořadí pinů u SPI typicky
> zprasí dráhy).

> Musíš, jenom jinde, ta deska se sama nenakreslí :) KiCAD má trošku
> jinou filozofii ovládání a stavby knihovny, ale zase třeba umí
> diferenciální páry, má push & shove router a některé jiné vychytávky
> (CERN se fakt snažil).

Diferencialni pary ma Eagle taky. Dneska se bez nich jaksi neda :)

Push & shove router by se mi uz parkrat hodil, to jo.

Ale, co delam mnohem, mnohem casteji, je reseni planarity a tak
pripojuju periferie k MCUcku tak, jak mi vychazi routy na desce. V Eagle
kliknu ve schematu na propojeni a hned to vidim zpropagovane v editoru
desky. Proc tuhle demenci ma *porad* nekdo u KiCADu potrebu obhajovat a
mluvit o nejaky filozofii, kdyz je to in fact jenom historicky tim, ze
jsou to proste ruzny kusy softu splacnuty dokupy?

Filozofie my ass, sorry, je to proste nedotazenej kus softu (jako s
vetsinou takovyho to ale neznamena, ze to nikdo nepouziva ;) ).

> Nakreslit desku nebo napsat Eagle pro KiCAD?

Dodelat KiCAD tak, abych mohl prestat pouzivat proprietarni soft...

;)

/snajpa