[vpsFree.cz: community-list] KiCAD vyvojar?

Martin Sivák mars at montik.net
Sun Jan 29 19:56:11 CET 2017

> Ale, co delam mnohem, mnohem casteji, je reseni planarity a tak
> pripojuju periferie k MCUcku tak, jak mi vychazi routy na desce. V Eagle
> kliknu ve schematu na propojeni a hned to vidim zpropagovane v editoru
> desky. Proc tuhle demenci ma *porad* nekdo u KiCADu potrebu obhajovat a
> mluvit o nejaky filozofii, kdyz je to in fact jenom historicky tim, ze
> jsou to proste ruzny kusy softu splacnuty dokupy?

Ale to už přece taky není pravda. Už poměrně dlouho je propojený
model, takže označís spoj v eeschema a ukáže se ti i na desce a
naopak. Při změně musíš pravda zmáčknout jedno tlačítko (pro pcb ->
schema) nebo znova udělat netlist.

Btw, co jsem zkoumal procesy u firem (diskusí na Amperu a s lidma na
hackaday), tak mají fakt často oddělené lidi na schéma a PCB..
obzvláště kvůli EMC a RF.. je to černá magie. Doma je to něco jiného
no.

Co je zatím nedodělané je prohození komponent v pouzdře (6x ten samý
invertor a tak) případně přehození na jiný port u CPU (se stejnou
funkcí). To by se sakra hodilo a je to v roadmapě.

> Filozofie my ass, sorry, je to proste nedotazenej kus softu (jako s
> vetsinou takovyho to ale neznamena, ze to nikdo nepouziva ;) ).

On si člověk totiž nevybere, i takový Altium je plný dost divných
úletů :) Vím, že hodně lidí zvyklých na Eagle nadává na způsob práce s
myší v KiCADu. ale ta mi zrovna vyhovuje.

> Tohle klikani potreba je, jak rikas, standardne ta knihovna stoji za
> prd. V Eaglu ten problem nemam, v zakladu muzu kreslit a nestalo se mi,
> ze bych se na pribalene knihovny nemohl spolehnout.

Bývávalo, dneska jsou to repa na githubu (hledej .pretty) a je tam celkem živo.

Btw, KiCAD obsahuje poměrně slušné generátory na footprinty - dvouřadé
i čtvercové se dělají dost snadno a zbytek je skriptovatelný v
Pythonu. Ta komunita poslední roky dost funguje.

> Diferencialni pary ma Eagle taky. Dneska se bez nich jaksi neda :)

Fakt? Jsem žil v domění, že tam nebývaly (v těch hobby verzích)

Martin