[vpsFree.cz: community-list] KiCAD vyvojar?

sorki srk at 48.io
Sun Jan 29 17:48:52 CET 2017

Ahoj,

On 01/29/2017 04:09 PM, Martin Sivák wrote:
> Tohle klikání není vůbec potřeba. Každý rozumně vytvořený symbol má
> zároveň nastavený i filtr pro povolené packages. A pokud ten symbol je
> přímo dělaný podle názvu součástky od výrobce (obvykle různé suffixy
> pro různé package), tak v tom filtru je jen jediný footprint a funguje
> automatické přiřazení.

Problem je skor v tom, kolko kliknuti je potrebne ked zistis, ze v
pcbnew potrebujes vymenit suciastku alebo footprint - v eescheme
vymenis, potom znova asociovat footprinty, export netlistu, do toho
skoci este dialog s anotaciou. Potom podobny klikfest v pcbnew - read
netlist, preklikat change/delete, import ..

> Většina firem a jednotlivců co s EDA dělá často má stejně svou vlastní
> zkontrolovanou a otestovanou knihovnu součástek (můj poslední větší
> fail byl způsobený blbě udělaným symbolem "odjinud").

To je prave kusok skoda, keby lepsie fungovalo shareovanie kniznic tak
si usetrime vela prace :) Premyslam nad packager managerom, package
registry + metadata do git repozitarov.

Inak este existuje https://www.snapeda.com/ kde je mozne exportovat do
roznych formatov kniznic.

> Já mám typicky víc variant package (SMD podle datasheetu vs. SMD pro
> ruční pájení), takže mi to rozdělení package a symbolu vyhovuje.
> Nastavím si na symbolu filtr třeba na SOT-23-5_* a jen si vyberu podle
> způsobu montáže.

> No tak nějak nevím jestli by to mělo smysl, to už by bylo jednodušší
> spustit ten skript v Eagle na výrobu symbolu a ten pak konvertovat.
> Nicméně kolik různých součástek na té desce hodláš mít, že to nejde
> přežít?

Zda sa, ze pomocou skriptu v Eagle by to slo aj vygenerovat pre Kicad

https://github.com/lachlanA/eagle-to-kicad-libs

also https://github.com/lachlanA/eagle-to-kicad

- sorki