[vpsFree.cz: community-list] KiCAD vyvojar?

Martin Sivák mars at montik.net
Sun Jan 29 16:09:42 CET 2017

Ahoj,

> ja jsem do ted byl zvykly kreslit v Eagle a nemam
> koupenou profi verzi.

Eagle přešel na subscription model... a zvedl tím cenu.

> - integrovany vyber symbolu soucastky do schema zaroven s package (nebo
> tu stavajici workflow vyrazne optimalizovat, tohle klikani je na vyrvani
> vlasu)

Tohle klikání není vůbec potřeba. Každý rozumně vytvořený symbol má
zároveň nastavený i filtr pro povolené packages. A pokud ten symbol je
přímo dělaný podle názvu součástky od výrobce (obvykle různé suffixy
pro různé package), tak v tom filtru je jen jediný footprint a funguje
automatické přiřazení.

Většina firem a jednotlivců co s EDA dělá často má stejně svou vlastní
zkontrolovanou a otestovanou knihovnu součástek (můj poslední větší
fail byl způsobený blbě udělaným symbolem "odjinud").

Já mám typicky víc variant package (SMD podle datasheetu vs. SMD pro
ruční pájení), takže mi to rozdělení package a symbolu vyhovuje.
Nastavím si na symbolu filtr třeba na SOT-23-5_* a jen si vyberu podle
způsobu montáže.

> - konverter Eagle user skriptu do KiCAD libek; skripty, co Farnell
> dodava ke spouste soucastek, se pousti v Eagle library editoru a
> vyklikaji tam tu soucastku celou, cili to se da v podstate prehrat a
> pouzit jako recept na postaveni KiCAD libky.

No tak nějak nevím jestli by to mělo smysl, to už by bylo jednodušší
spustit ten skript v Eagle na výrobu symbolu a ten pak konvertovat.
Nicméně kolik různých součástek na té desce hodláš mít, že to nejde
přežít?

Obvykle si stejně všechny symboly dělám sám (nebo max použiju něco
jako template), protože každý má trošku jiný styl a konvence (KiCAD je
má i definované [1]) a míchat symboly z různých zdrojů je celkem humus
(různé rozteče, zarovnání pinů a třeba jiné pořadí pinů u SPI typicky
zprasí dráhy).

> Cili se mi fakt nechce klikat jak u idiotu na dvorku, kdyz s Eagle nemusim.

Musíš, jenom jinde, ta deska se sama nenakreslí :) KiCAD má trošku
jinou filozofii ovládání a stavby knihovny, ale zase třeba umí
diferenciální páry, má push & shove router a některé jiné vychytávky
(CERN se fakt snažil).

> Moje otazka zni: najde se nekdo, kdo to +- v cene licence Eagle je
> schopny udelat?

Nakreslit desku nebo napsat Eagle pro KiCAD?

[1] https://github.com/KiCad/kicad-library/wiki/Kicad-Library-Convention

--
MarSik