[vpsFree.cz: community-list] Budoucnost OpenVZ

Jaroslav Skřivan skrivy at skrivy.net
Thu Sep 1 17:37:32 CEST 2016

RHEV:

Osobni zkusenost (2 roky stara) z prostredi ~30 serveru (2x Dell M1000e
chassis + Compellent isci storage) je takova, ze kdyz se na to nesaha a
servery tomu nepadaji, tak to docela i funguje.

Incidenty, ktere jsme s tim meli:

Pri kratkem vypadku (vytrhli jsme omylem na par vterin kabel) mezi
chasiss a storage doslo k poskozeni filesystemu skoro na vsech VM. Takze
jsme meli pulku infrastruktury down.

Kdyz jsme sdileli jeden disk mezi vide virtualy (potrebovali jsme to v
ramci nejakeho testovani), tak jsme narazili na bug, ktery zpusobil
kompletni kolaps celeho RHEVu - asi pul dne to resil nekdo na dalku z
RH, pricemz se to fixlo rucnimi update v db (pokud si pamatuju, tak v
postgresu). Pro nas to byl ale pul dne vypadek cele produkce.

(tohle mozna bylo jen konfiguraci) Snazi se to chytre mit pristup k IPMI
jednotlivych hypervisoru, aby je to mohlo natvrdo vypnout v pripade
problemu - bohuzel nam tato funkce neustale hlasila chyby s pripojenim.

Obcas se pokazilo prehazovani master serveru na jiny server v poolu,
takze jsme s tim chvilku museli saskovat, aby se to zase rozdejchalo.

Obcas nam to spustilo nejaky virtual na 2 nodech zaroven -> poskozeni
filesystemu.

Abych tady nehazel jenom spinu na RHEV, tak i s VMWarem v podobnem
setupu mam par podobnych incidentu. Nicmene pri porovnani mi prijde
VMWare vychytanejsi (mozna se to uz zmenilo).

Popravde, po tech 2 letech zkusenosti s podobnyma resenima se od nich
drzim dal. A v blizke dobe je nechci videt.

Jarda