[vpsFree.cz: community-list] Budoucnost OpenVZ

Jirka Bourek vpsfree-list at keroub.cz
Thu Sep 1 11:18:16 CEST 2016

> Co se sw raidu tyka tak mi vzdycky prislo ze pod databazi jsou o par levelu
> horsi nezli hw raidy. Jediny proti u hw raidu me napada moment kdy mam
> linux protoze tam nejsou tooly jako na windows umoznujici s raidem
> manipulovat a diagnostikovat za chodu. (A samo situace kdy mam 3 servery
> kazdej jinej vyrobce)

DB čekají, než se data skutečně zapíší na disk, což u linuxového SW
RAIDu znamená skutečně zápis na disk. HW řadiče obvykle zápisy hlásí
jako hotové ve chvíli, kdy data dorazí do cache toho řadiče (což je v
pořádku, když ta cache má nezávislé napájení z nějaké baterky a přežije
výpadek napájení těch disků)

Tj. jasně, HW RAID s rotačními disky dá vyšší iops než SW RAID, aspoň
dokud se data vejdou do té cache nebo se do ní posílají v dávkách
takovým tempem, že si je disky stíhají brát.

Za poslední dobu bych řekl dejte tam SSD, zálohujte a máte po starostech ;-)