[vpsFree.cz: community-list] Domaci NAS - jaky HW?

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Sat Nov 26 01:28:56 CET 2016

On 11/26/2016 01:11 AM, Pavel Vondřička wrote:
> [...]
> dělat třeba i jiný věci než se vrtat v OS, a život je zatraceně krátkej
> ;-) Taky jsme v práci přebrali nadšení technologiemi vpsFree, jenže po
> roce a půl provozu se postupně vzdali OpenVZ, pak NFS a už pomalu
> utíkáme i od Btrfs. Fakt nemáme čas ani schopnosti věčně debugovat
> náhodně zamrzlý filesystémy. Práce je i tak nad hlavu. Možná používáme
> nějakej divnej aplikační SW, možná máme nějak divnej HW, a možná prostě
> jen nejsme takový borci... (A pokud tu snad nějakej borec tohoto typu
> je, ochotnej pracovat za průměrnej plat humanitních akademiků, ať se

No ja ti nevim, proc ses teda neozval? ;)

Ja bych vam rad pomohl.

HW desetikorunu stat nebude a nemuze, protoze lidskou praci je potreba
zaplatit.

Ona cena za to, ze si clovek posklada stack sam z open-source zadarmo,
je prave v lidske praci potom. Nas spolek existuje proto, abychom
sikovnym lidem umoznili delat na vecech, co potrebujeme vsichni.

Ja treba mam z vpsFree 40k mesicne pred zdanenim, coz je na CZ pomery v
pohode peniz; nerikam, ze bych nechtel vic, vim moc dobre, kolik bych
mel za podobnou cinnost, jako delam ve vpsFree, nekde v komercni sfere.
Moznosti bych mel opravdu hodne a dneska bych byl na velmi peknych
nasobcich toho, co mam ted.

Tim, co delam, sleduju kapku jiny cile. Nekdy muzeme pokecat osobne a
rad ti to vsechno vysvetlim, i za co mam v planu bydlet, za co moje
planovany deti maji bydlet, za co proflakam svuj planovanej duchod a jak
si to teda predstavuju, ze jestli by jako vsechno melo patrit vsem, nebo
co jako(?!) a tak...

Ve zkratce receno: mam pocit, ze delam to, na co se spousta freenetaku
vykaslala, kdyz cuchnula k moznosti z toho tocit penize. Nic proti
nikomu, nemam jim to za zly, ono je potreba tyhle otevreny inovacni
organizace(/spolecnosti) domyslet kapku dal, nez jak si to ze zacatku
predstavovali oni.

@ nas software stack: mame rozepsany vlastni CIcko, v kterym pobezi
komunitou crowd-sourcovany test-cases na HW, na ktery se skrz vpsFree
prave skladame (a budeme teda jeste muset dost poskladat :D).
Ma zajem prispet XY dalsich lidi mimo vpsFree, btw.

Vsechno se vari, ale jak sam vis, nic neni hned - od toho je nas na to
uz vcelku dost, abychom kazdej prilozili kousek svy expertizy a netrvalo
to bande par nadsenych borcu o samote roky ;)

/snajpa