[vpsFree.cz: community-list] Domaci NAS - jaky HW?

Pavel Vondřička Pavel.Vondricka at ff.cuni.cz
Mon Nov 28 00:35:59 CET 2016

Když jsem to před lety zkoumal, došel jsem k závěru, že největší problém
je najít vhodnej minimalistickej case a k tomu co nejúspornější desku s
minimální spotřebou, ale ZÁROVEŇ zásobou SATA portů. Ten HP MicroServer
je asi první věc typu, co jsem marně hledal... (Snad se takových
možností objeví víc.) Takže nakonec QNAP/Synology byly jediný použitelný
i jako kus HW. (Nechci mít doma obří tower co žere nonstop 120W jen
abych si tam archovoval data. A navíc na ně tuším lze nainstalovat i
vlastní SW, pokud někdo nevěří tomu jejich, nebo ne?)

Jinak problémem není instalace a konfigurace, ale spíš ta věčná údržba a
řešení dalších banálních zádrhelů. Přeci jen se chci v životě věnovat i
jiným věcem :-)

... and now for something completely different...

> No ja ti nevim, proc ses teda neozval? ;)
> Ja bych vam rad pomohl.

No super! :-) Já myslel, že někde dřeš pro někoho jako RedHat za
nějakých 120-160kKč měsíčně a vpsFree stíháš nějakým zázrakem ještě
bokem! Rád slyším, že nejsme jediný magoři, co jsou ochotný za almužnu
dělat něco, v čem viděj víc smyslu, než otročit nějakým komerčním
pošukům byť za trojnásobek :-)

On je problém hlavně v tom, že chyby, co se projeví v náhodných
intervalech 1-10 týdnů, pokaždé úplně jinak, ale pokaždé téměř beze
stopy, a navíc jedině v produkčním provozu, se blbě replikují a ladí.
Jakýkoliv zátěžový testy samozřejmě vždy bez problémů (ale možná to jen
neumíme). A navíc prostě fakt nemáme čas ani drzost to stále testovat na
"klientech" (byť to jsou "jen" humanitní vědci). Dnes už jsme taky
chytřejší, leccos jsme se naučili, leccos se asi zlepšilo i v SW, ale
vracet se k ZFS nebo OpenVZ už stejně nemáme odvahu. A hlavně: máme jen
nějaký tři čtyři servery (navíc ve dvou různých lokalitách), takže na
tom ani nemá smysl vymejšlet nějaký komplexní vychytávky - profíkům by
to bylo celý stejně k smíchu, komerčňáci by to nejspíš celý prostě
"outsourcovali", nebo jak tomu říkaj :-)

Snad dojde i na ten pokec, rád se dozvím víc :-) Za dobrou pomoc bysme
se snad mohli (když ruka shůry dá) i (chabě ale přeci) odměnit, ale jak
říkám, nemáme moc kapacity na "testování technologií" (trpělivost už
vyprchala) a volat někoho externího ve chvíli, kdy něco kleklo, stejně
není moc čas.

Říkal jsem si, jestli se nestavit mrknout třeba i na víkendový Hackaton,
ale předpokládám, že banda zvědavých čumilů, co na takhle nízkou úroveň
stejně už neviděj, by asi nikomu neprospěla... :-D Tak kdyžtak zase na
nějakém srazu.

P.