[vpsFree.cz: community-list] Domaci NAS - jaky HW?

Wolf wolf at wolfsden.cz
Fri Nov 25 10:10:08 CET 2016

On , Vojtěch Sigler wrote:
> Ja pouzivam doma starsi verzi tohoto:
> https://www.alza.cz/hp-proliant-microserver-gen8-d2930950.htm#recenze
>
> Není to v zakladu delo, ale CPU se da upgradovat a je to tiche a celkem
> usporne. VPN jsem na tom nezkousel provozovat, ale fullHD streaming zvlada
> levou zadni.

Diky za tip, mrknu na nej.

> Asi ale prilis nechapu tve požadavky na diskove místo (a nebo sis to po sobe
> neprecetl). Mas tam 5GB nebo 5TB? :)

Toto byl preklep, 5GB by bylo krapet malo :)

> A prostor na 10 disku? To uz zrovna
> usporne nebude, aby je to všechny nakrmilo. To uz je spis na nejake
> specializovanejsi NAS reseni (třebas Synology), ale tam uz je to horsi s
> customizaci SW (VPN apod.).

Hm, ja prave chci neco, na cem pobezim svuj vlastni system, proto jsem
zatim byl skepticky ke "klasickym" NAS resenim, protoze do toho si
Archlinux nenacpu :/

> V tom HP microserveru je prostor na 4disky + prostor pro CD/DVD mechaniku,
> kam se da dat další (tak to mam ja).

Hm, uz ted tam mam 5 disku, takze to je pro mne male :/ Momentalni
konfigurace ja 2 x 3TB, 2 x 2TB, 1 x 32GB.

Momentalni tower ma size misto na 8 disku, ale uz mi dosly sata porty :)

T.

--
There are only two hard things in Computer Science:
cache invalidation, naming things and off-by-one errors.