[vpsFree.cz: community-list] Domaci NAS - jaky HW?

Vojtěch Sigler vojta at sigler.cz
Fri Nov 25 09:42:08 CET 2016

Ahoj,

Ja pouzivam doma starsi verzi tohoto:
https://www.alza.cz/hp-proliant-microserver-gen8-d2930950.htm#recenze

Není to v zakladu delo, ale CPU se da upgradovat a je to tiche a celkem
usporne. VPN jsem na tom nezkousel provozovat, ale fullHD streaming zvlada
levou zadni.

Asi ale prilis nechapu tve požadavky na diskove místo (a nebo sis to po sobe
neprecetl). Mas tam 5GB nebo 5TB? :) A prostor na 10 disku? To uz zrovna
usporne nebude, aby je to všechny nakrmilo. To uz je spis na nejake
specializovanejsi NAS reseni (třebas Synology), ale tam uz je to horsi s
customizaci SW (VPN apod.).

V tom HP microserveru je prostor na 4disky + prostor pro CD/DVD mechaniku,
kam se da dat další (tak to mam ja).

Vojta