[vpsFree.cz: community-list] Kontrola přístupu k datům na serveru a zákoné požadavky

petr at juhanak.cz petr at juhanak.cz
Tue Jul 14 14:42:38 CEST 2015

Ahoj,

mozna prekvapim, ale tento pristup chapu.

Co se tyce technicke bezpecnosti, tak nase VPSky muzou byt daleko lepe
spravovane a chranene, nez u jinych spolecnosti nabizejici komercni VPS.
Jak rika Pavel, zadna papiorva opicarna toto nevylepsi.

Podstata je ale nekde jinde.

Pokud ma nekdo superadmin pristup a nevede se evidence/log zaznamy
pristupu k VPS/supervizoru a nikde neni deklarovano, ze tento clovek bude
dodrzovat mlcenlivost, dale nebude pristupovat k datum umyslne nebo
neumyslne behem vykonu sve prace administratora nema-li k tomu
dovod....tak ma zakonite clen, ktery vyuziva VPSku pro zpracovani osobnich
dat, problem se zakonem, protoze si s dodavatelem neuzavrel toto ujednani.

Clen tedy potrebuje jen ten papir, ktery pak ukaze uradu, ze vynalozil
dostatecne velke usili.

Lidsky receno, superadmin si musi uvedomit, ze jeho jednani muze nekoho
vyznamne poskodit, nema zneuzivat jeho prav a nema v hospode tlachat o
tom, co videl a to i po ukonceni clenstvi clena - po nejakou rozumnou
dobu. Nepredpokladam, ze by se nekdo chtel finance na superadminovi hojit,
ostatne by to asi tezko prokazoval.

Je mi celkem jedno, jak tato diskuze dopadne, protože si budu muset nějak
poradit. Nevím kolik superadminů máme, protože patřím mezi ty pasivní
členy. Věřím však, že tato diskuze pomůže znovu zvážit zda zavedený
přístup je správný a proč to tak je.

S pozdravem
Petr Juhaňák