[vpsFree.cz: community-list] Kontrola přístupu k datům na serveru a zákoné požadavky

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Tue Jul 14 14:51:44 CEST 2015

Root access na masiny maji (v nijak zvlastnim poradi):

- - ja
- - Tomas Srnka (toms, clen rady)
- - Jakub Skokan (aither, clen kontrolni komise)
- - Jiri Medved (medved, nechce byt v organech, ale vydatne se ucastni
adminovani masin, resi veci jako monitoring apod.)

Admin access do vpsAdminu (tzn. moznost aspon stahnout zalohu) maji
krom root adminu jeste nasledujici:

- - Petr Krcmar (je v kontrolni komisi)

- - Michal Stral (je v rade spolku)

Spolek jako takovy tu odpovednost urcite nest nemuze.

Jestli by stacilo nekde vyjmenovat adminy a donutit je podepsat 'ack'
vuci spolku, ze maji pristup k potencialne citlivym datum a minimalne
aspon to, ze rozumi tomu, ze ty data nemaji aktivne vynaset;
odpovednost za prusvih zpusobeny nejakym (nedejboze 0day) exploitem si
nejsem jisty, jestli by bylo fer prenaset.
Ale IMHO kdyz to nekdo chce resit az na takovou uroven, at si poridi
svuj hardware, na softwarove virtualizaci to ani vyresit nejde.

Prislo by tohle jako reseni dostacujici? Myslim, ze dal uz se jit asi
moc neda (+-). Ale asi lepsi, nez nic.

/snajpa