[vpsFree.cz: community-list] Mimoradny vypadek dnes v noci

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Wed Sep 17 16:20:14 CEST 2014

On 09/17/2014 04:15 PM, Jirka Bourek wrote:

> [...]
> jádře zneužitelné privilege escalation? Jako jo, směrem k
> zákazníkům služba bez výpadku vypadá moc pěkně, ale jenom do doby,
> než se něco kvůli zanedbané údržbě pořádně vy****, o což si přesně
> "konzervativním přístupem" koledujete.
>
> Tohle je vidět na každém rohu, hlavní je vypadat dobře, na
> potenciální problémy se kašle, dokud se z nich nestanou skutečné
> problémy. A dost často to jde ještě dál a problémy se řeší jenom v
> případě, že hrozí škody vlastní organizaci. (Příkladem toho druhého
> budiž hromada trvale dostupného malware na serverech největšího a

Presne tohle je i muj nazor, nechce se mi nechat vyhnivat tam stare
obviously zranitelne verze - ono, takhle: vetsina tech chyb nema
funkcni exploity v momente, kdy to dostava CVE cislo, jenze to je pak
akorat otazka dnu/tydnu, nez nekdo takovy exploit napise.
A v momente, kdy existuje verejne dostupny exploit kod, je prusvih.

Obzvlast, kdyz mame otevrene registrace a ucet udelame kazdemu bez
zaplaceni hned. Na druhou stranu nedelat to znamena nedat lidem
moznost nas vyzkouset a tim padem u velky vetsiny lidi == nezajem.

> Sorry, ale přidám se k předřečníkovi. Jestli je server/služba tak
> důležitá, je potřeba řešit failover minimálně na jiný server na
> jiném hostiteli v rámci vpsfree (kdyby snajpa přistoupil na to
> restartovat jednu noc polovinu serverů a druhou noc druhou
> polovinu) nebo i mimo.

Vypada to jako nutnost. Akorat premejslim nad nejakym prediktibilnim
klicem, podle kteryho to vezmem - asi to splitnout na pulku podle
klice sudy/lichy. Nebo ma nekdo lepsi napad?