[vpsFree.cz: community-list] Security navod pro mene zdatne wanted

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Tue Mar 18 01:13:00 CET 2014

@ nestabilita + par dalsich veci:

Meli jsme ted hodne smulu na zabugovany verze jadra a par dalsich
komponent.
ZFS tomu taky hlavne zezacatku nepomohlo. S tim, jak uz mam proctenou
nejakou cast kodu, zacinam postupne rozumet lip tomu, co ZFS potrebuje
a tak uz je v klidu. Ted uz se pomalu dostavam do faze, ze budu moct
uz akorat zacit merit, kolikrat lepsi nez vsechny linuxovy FS
dohromady to je :)

Taky je par featur, ktere nam v ZFS chybi, aktualne hlavne podpora
uzivatelskych kvot - bude mym cilem @Relbit dovest cloveka, co mame
nove na vyvoj ZFS, ke zdarnemu naplneni tohohle cile jako jeho
iniciace do taju ZFS, takze z toho snad vypadne neco pozitivniho pro i
vpsFree :)
(samozrejme jdeme po tom mit vsechno upstream).

Uz mam vyreseny IO accounting (+ limitovani zlobicich VPS), posix ACL,
chystam se otestovat posledni fixy smerem k send/receive. Zatim ale
tohle vsechno neni nasazene, musim to zabalikovat, otestovat a pak
nasadit.

S tim testovanim je to osemetne. Nejlepsi test je realna zatez, ale to
spatne snasi hlavne komercne pouzivane VPS. A divit se jim neda, mne
by to stvalo taky. Produkce proste musi bezet.

Uvazoval jsem, ze bychom dali jeden normalnejsi server na playground,
oproti tem orezavatkum, co jsou tam ted.

Ale to by potom chtelo, aby se nasli dobrovolnici, co by si tam
nechali bezet napr. repliku svoji aplikace a nejak na ni generovali
prumernou zatez, co maji. Takove playground VPS muzeme delat s zadnou
nebo hodne dlouhou expiraci (pulrok/rok), podle toho, jak to pujde.

Tzn. muzete zacit uvazovat, kdo do toho chcete jit a ja se ozvu,
jakmile to pretavim do reality :)

S pozdravem

Pavel Snajdr

+421 948 816 186  | +420 720 107 791          | 110-010-956
CTO of Relbit     | Predseda vpsFree.cz, o.s. | RHCE
http://relbit.com | http://vpsfree.cz         | https://www.redhat.com