[vpsFree.cz: community-list] KnowledgeBase

Jaroslav Shejbal jaroslav.shejbal at gmail.com
Sat Jun 14 17:40:14 CEST 2014

Ahoj,

já jsem členem asi půl roku, ale o sdružení vím mnohem déle (první článek
na rootu). Když jsem se nyní začal zajímat o KB, tak mi bylo řečeno, že ten
kdo to měl nějak na starosti už se o to nestará. Nevim jaký stav je teď,
ale přijde mi že pár věcí tam lze vylepšit i z administrační pozice
(pluginy - je jich fakt hodně , favicon, logo, ujednotit s wiki - nevím
jestli je to dobrý nápad).

No pak tam lze podle mě udělat lepší pořádek ...přemýšlel jsem o tom, jak
to rozčlenit lépe do nějakých sekcí a) aby se nemuselo moc klikat b) aby
každý návod byl k dispozici pro více distribucí - tohle nevím jestli sypat
vždy do jedné stránky, nebo prostě dělat Debian Arch Gentoo Ubuntu Suse a
pod tím ty návody.

k tvému 1) Podle mě to smysl určitě má. Rozhodně i když je člověk
problematiky znalý, tak ne každý zná OpenVZ a  s tím spojené problémy, ale
i jinak se hodí i začátečnické návody na plno věcí, protože ne všichni jsou
tu profíci, kteří tomu všemu rozumí, někdo se to prostě učí a někdo je tak
napůl něco zná, ale něco třeba ne. Otázka druhá je, zda bude komunita,
která to bude udržovat. Taky je otázka, pokud by nebyla starající se
komunita, tak jestli by se dalo nějakou formou odměn motivovat, aby se o to
někdo staral.

Ke 2) asi podle mě úplně jedno - klidně české návody a anglické zdroje
...jinak dokuwiki umí i více jazyků, ale s tímhle nemám zkušenost, podle mě
je lepší to psát v čj a na aj odkazovat, pakliže by byla velká komunita
oklolo kb která by se kopala do pozadí, tak se může dělat verze se 2 jazyky
(2 jazyky od začátku by mohly dělat problémy).

Linkovník je supr věc myslím ... i když některé časem třeba zastarají a
nebudou funkční - tady by zase měl být někdo, kdo to občas projde ...nebo
spíš když čtenář uvidí nefunkční link, aby byla možnost to opravit,
nahlásit(nahlašování je asi overkill). - Jde taky o to, zda nepoužívat jen
linky v návodech, jako doplnění.

Mám také ještě jednu myšlenku, jak jsem četl některé věci tady v
komunitních listech. Někdo měl nápad, ale není to aktivní člen, takže se
jeho nápad v podstatě zahodí. A pak např: někdo by chtěl být aktivní, ale
vůbec netuší co by bylo dobré dělat. Tak mě napadlo udělat nějaké Ideas,
Snajpa tady psal o To Do. Já používám na jeden projekt asanu kde máme jak
To Do tak i 2 druhy Ideas a) k produktu b) ostatní  ...asi by stači i jeden
druh, ale tady je asana nepoužitelná (omezení na 15 členů, pak se platí),
chtěl bych tady ve sdružení prosadit nějaký systém na tohle, ale nevím co
by bylo vhodného. Možná by se hodila i KB. Ale spíš si myslím, že by to
chtělo něco trošku jiného, tak aby to splňovalo a) jednoduchost b) nějakou
formu hlasování o napádech typu (+1 -1) - (aktivní členové s více hlasy ?)
No a samo o sobě by to asi nefungovalo, chtěl bych, aby byla možnost
přendávat věci z Ideas do To Do a tam už by na tom, ale někdo pracoval.
Možná by to chtělo komentáře, ale asi by stačil e-mail na konkrétního
člověka, který si to bere na starost. Neznáte nějaký takový sytém ? Doufám,
že bych to tady mohl zavést - možné začlenění do VPSAdmina ? Nebo už Něco
takového, je v plánu ?

Snad to píšu dobře, sem do community-listu, možná jsem si měl založit své
vlákno (sorry).

S pozdravem,

Jaroslav Shejbal

V případě dotazů mě neváhejte kontaktovat.
| 728 924 730      | admin Visidom s.r.o    |
| shejby.cz          | visidom.com               |
| jarin at shejby.cz | shejbal at visidom.com |