[vpsFree.cz: community-list] KnowledgeBase

"Jan B. Kolář" janbivoj.kolar at zazen-nudu.cz
Sat Jun 14 11:02:16 CEST 2014

Ahoj,

členem jsem teprve chvíli a tak na Vás mám dotaz ohledně KnowledgeBase.
Je to poprvé, co mám svůj vlastní server a tak jsem si při instalaci /
konfiguraci dával dohromady takový dokument s tím, co jsem dělal a proč.
Jelikož IT není hlavní náplní mé práce, tak bych si za pár měsíců už
nevzpomněl, co jsem na serveru dělal.

Jelikož na KB není moc článků, tak mne napadlo, že bych tam mohl svoje
poznámky přenést. Mám však dva hlavní dotazy:

1) Má to smysl? :-D
Tedy abych to vysvětlit, předpokládám, že vlastní VPS si asi nenajme
člověk, který tomu nerozumí. Proto předpokládám, že jste všichni zvyklí
si hledat vlastní zdroje informací a pracovat dle nich. Bude tedy vůbec
někdo ty návody číst?

2) Má to být česky?
Já si pro sebe píši dokument v češtině, ale obvykle se jedná o hodně
zestručněnou verzi původních zdrojů (které jsou obvykle v angličtině).
Do KB by asi bylo dobré vložit i původní "omáčku" s vysvětlením daného
postupu. Jelikož opět předpokládám, že většina majitelů VPS bude umět
anglicky, ptám se, zda má smysl to celé překládat do češtiny.

Ještě jsem si říkal, zda by nestálo za to udělat na KB nějaký
"linkovník" - tzn. místo postupů tam třeba dávat odkazy na kvalitní
zdroje informací o daném problému. Sám vím, že na internetu je návod
téměř na všechno, ale pro "začátečníka" je velmi těžké zhodnotit, který
návod je opravdu kvalitní.

Zdraví

Honza