[vpsFree.cz: community-list] Otazka k zamysleni

Petr Juhaňák petr at juhanak.cz
Mon Apr 2 19:06:45 CEST 2012

Ahoj všem,
více či méně se s Alešem ztotožňuji, mám rodinu a dve děti a jsem rád,
když mám čas pro sebe. Druhým rozměrem je, jak se svým volným časem
nadělím, abych prospěl blízkým nebo měl prostě jenom radost z práce nebo
pomoci. To co zmiňuje Pavel je podle mě dlouhodobě na druhou práci a ze
začátku, musí na to najít sympatizanty.

Když se vrátím ještě k tomu "vyhoření", tak každý z nás je nastaven
motivačně jinak, taky mám své sny a většina projektů v minulosti
pohořela právě na čase ostatních.

A ta energie, která je v Pavlovi, nemusí být v ostatních. Také se může
stát, že ji Pavel později přetaví do něčeho jiného. Zkrátka a dobře,
pokud chceš Pavle něco velkého nastartovat a udržet, musíš mít vedle
sebe několik stejně naladěných lidí, kteří budou také zapálení a v
případě problémů to potáhnou za tebe pro společenství. Tím tě nijak
nevyřazuji ze hry, ale vím, jak se člověku mění priority a potřeby v
čase a bojím se, že tady nebude někdo, kdo by to utáhnul jako ty.

Ve sdružení neexistuje rovna demokracie a většina rozhodnutí je stejně
na lidech, kteří společenství věnují nejvíce času a jsou tahouni,
ostatní jenom přizvukují nebo ne.

Možné je všecho, je to jen otázka vůle a toho co Vás těší - čemu dáváte
přednost, mám ale obavy, že Pavlovy sny budou později v konfliktu s
našim standardním životem. To ale neznamená, že to nemůžeme začít
formovat a hledat přijatelnou cestu a pak se smířit s maximem.

Doufám, že jsem se tím nikoho nedotknul a že to posune diskuzi tím
správným směrem. V každém případě se nebojím, že by si Pavel svůj sen
nezrealizoval, když to člověk opravdu chce, tak k tomu vždy dojde.

Petr Juhaňák