[vpsFree.cz: community-list] Filozoficke otazky nad vpsFree

Antonín Sprinzl antonin at sprinzl.info
Sun Oct 16 13:59:34 CEST 2011

Zdravím tě Pavle,

ano, mít v základní koncepci zcela jasno považuji za stěžejní a
jakékoliv úvahy v tomto směru lze jen uvítat.

Hovoří se o sdružení, o levné či dražší konfiguraci, o přenechávání
časti kapacity "kamarádům" v rámci podkontraktu, jsou zde náznaky
jakési nejasné expanze ... z toho čiší - aspoň pro mě - jakási
inkonzistence.

Mně se myšlenka sdružení moc líbí, proto jsem také do sdružení
vstoupil. Sdružení je pro mě - aniž bych to teď formálně rozváděl a
zacházel do detailů - skupina lidí, kteří mají"něco" společného. To
společné, o co se my snažíme, je ekonomické poskytování prostředků
členům sdružení, které jim umožňují ekonomicky operovat na inetu.
Základní myšlenka, na které sdružení staví, je synergie. Tyto
prostředky si členové musí sami podílně zaplatit. Co si koupí a
vytvoří, to mají. Myšlenka rozšiřování členské základy je v pořádku,
musí se ale důkladně zvážit, jaké to může mít následky. Tento proces,
jak všichni víme, nepodléhá lineární skalaci. Sdružení je svým
způsobem "rodinná konstrukce". Nemá smysl zabývat se ůvahami, které se
netýkají bezprostředně rodiny.

Pavle, svého času jsem ti nabízel možnost zavedení "německé verze".
Upustil jsem ale od toho. V expanzi do "německy hovořícího prostoru"
nevidím velký smysl. Mám pro to mnoho důvodů, které zde nechci
rozvádět. Po vice než 40ti letech života v západní hemisféře znám
velmi dobře mentalitu a myšlení německy hovořících lidí. Protože se
zde občas hovoří i anglicky, usuzuji z toho, že mezi členy se nachází
i lidé, kteří češtinu neovládají. Jako optimální bych ovšem považoval,
kdyby sdružení sestávalo s lidí, kteří se dorozumí pouze v jednom a to
v česko-slovenském jazyce, tu pomlčku lze i vynechat. Jakákoliv
internationalita - zde - jen značně komplikuje flexibilitu a operační
schopnosti sdružení.

Jakékoliv zlepšení technického vybavení sdružení lze jen uvítat. Tyto
úvahy jsou spjaty s finančními výdaji. Jsou-li členové pro ...
postavme "pentagon", plný krabic:-)) Kdo se nepodílí, ten by
prostředky sdružení využívat nesměl.

Zde mých 20 haléřů do diskuze.

Antonín
www.dechovka.eu