[vpsFree.cz: community-list] Filozoficke otazky nad vpsFree

Pavel Snajdr snajpa at snajpa.net
Sun Oct 16 14:36:22 CEST 2011

Odpovedi in-line

On 10/16/2011 01:59 PM, Antonín Sprinzl wrote:
> Zdravím tě Pavle,
>
> ano, mít v základní koncepci zcela jasno považuji za stěžejní a
> jakékoliv úvahy v tomto směru lze jen uvítat.
>
> Hovoří se o sdružení, o levné či dražší konfiguraci, o přenechávání
> časti kapacity "kamarádům" v rámci podkontraktu, jsou zde náznaky
> jakési nejasné expanze ... z toho čiší - aspoň pro mě - jakási
> inkonzistence.

Ona v tom konzistence je, jenom to nikde neni prehledne shrnute na jedno
misto - chtelo by to nejakeho dobrovolnika, ktery by si dal praci s
dokumentaci veci na jednom miste (wiki, od toho ji mame) :)

Kazdorocne jako uz obvykle napodzim planuju dalsi revoluci - tentokrat
ve znameni oblacku - pojdme delat komunitni cloud. Myslim, ze na to mame :)

> [...]
> společné, o co se my snažíme, je ekonomické poskytování prostředků
> členům sdružení, které jim umožňují ekonomicky operovat na inetu.
> Základní myšlenka, na které sdružení staví, je synergie. Tyto
> prostředky si členové musí sami podílně zaplatit. Co si koupí a
> vytvoří, to mají. Myšlenka rozšiřování členské základy je v pořádku,
> musí se ale důkladně zvážit, jaké to může mít následky. Tento proces,
> jak všichni víme, nepodléhá lineární skalaci. Sdružení je svým
> způsobem "rodinná konstrukce". Nemá smysl zabývat se ůvahami, které se

Ono to nefunguje presne systemem, jak pises, stejne jako komunismus
nefungoval nikdy idealne :)

Vypada to v soucasnosti tak, ze rada vede sdruzeni (abych byl uprimny,
tak jsem to ja hlavne a pak mi do toho keca Tomas), ale jelikoz jsem
chtel nektere veci otevrit k diskuzi, mame tu mailing listy :)

Tim nerikam ze vsechno je k diskuzi, ano, vidim to na vedeni liberalnim
diktatorstvim, rekl bych, ze posledni roky existence sdruzeni to pro nas
fungovalo dobre - o nekterych vecech proste je potreba rozhodnout
"shora", ale mam taky rad diskuzi (ne flamewar o ruby, jak v cloud-listu :))

> [...]
> nevidím velký smysl. Mám pro to mnoho důvodů, které zde nechci
> rozvádět. Po vice než 40ti letech života v západní hemisféře znám
> velmi dobře mentalitu a myšlení německy hovořících lidí. Protože se
> zde občas hovoří i anglicky, usuzuji z toho, že mezi členy se nachází
> i lidé, kteří češtinu neovládají. Jako optimální bych ovšem považoval,
> kdyby sdružení sestávalo s lidí, kteří se dorozumí pouze v jednom a to
> v česko-slovenském jazyce, tu pomlčku lze i vynechat. Jakákoliv
> internationalita - zde - jen značně komplikuje flexibilitu a operační

Ja nechci branit nikomu v pripojeni se ke zdruzeni a v ramci snizovani
barier pisu obcas anglicky, tam, kde je to nutne. Ale core sdruzeni
zustava v ceskoslovenstine. To se menit nebude.

A aktivne propagovat sdruzeni v zahranici? Nikomu nebranim, ale
zahranicni clenove musi pochopit, ze je urcita rezistence proti
internacionalizaci vnitrniho chodu sdruzeni a ze to se menit nebude.

> Jakékoliv zlepšení technického vybavení sdružení lze jen uvítat. Tyto
> úvahy jsou spjaty s finančními výdaji. Jsou-li členové pro ...
> postavme "pentagon", plný krabic:-)) Kdo se nepodílí, ten by
> prostředky sdružení využívat nesměl.
>
> Zde mých 20 haléřů do diskuze.

Diky za nazory :)
Doufam, ze prijdes na dalsi sraz (v pondeli nebo utery bych mel oznamit
konecne kdy a kde to bude).