[vpsFree.cz: community-list] Jak vyřešit high availability na VPS

Jirka Knapek jirka at kapi.cz
Wed Sep 22 06:40:12 CEST 2021

Ahoj Martine,

jde to udělat i pomocí load balanceru, používám na to v práci Kemp LoadMaster, který dokáže směrovat DNS kam je potřeba. Máme to nasazené v Brně a US jen to je celá VM, pak dokážeš směrovat uživatele na základě dotazu DNS.
Mají i řešení pro malé projekty, které je zadarmo - https://freeloadbalancer.com/ který by GSLB měl také dokázat. Jen s tím časem tam může být trošku problém podle nastavení TTL u DNS. Já to musel nastavit na hodinu, když to bylo moc krátké tak ve scenáriu, kdy já používám obě DC jako aktivní a uživatelé jdou do bližšího, tak docházelo k problémům, protože jim to dávalo různé cílové adresy. Pro záložní případ by to asi nedělalo neplechu.

kapi