[vpsFree.cz: community-list] Jak vyřešit high availability na VPS

me me at ondrejflidr.cz
Mon Sep 20 22:21:52 CEST 2021

Ahoj,problem vysoke dostupnosti ma nekolik rovin:- HA v ramci jednoho poskytovatele- HA v ramci ruznych dataventer- Synchronizace datPrvni rovina je snadna - staci pouzit prepinanou IP adresu a dve VPS v rezimu active-passive. Pokud dojde k vypadku primarni, prepinana adresa se prehodi na zalohu a jede se dal. Resitelne je to napr. pres VRRP a Keepalived. Samozrejme je potreba tu IP adresu prehazovat na entry pointech a vsechno smerovat na ni.HA napric datacentry je vyrazme komplikovanejsi. Realne je potreba byt schopen prehodit IP adresu mezi sitemi a rict Internetu, ze ted se na ni dostane jinudy. Resenim je BGP protokol, akorat na jeho pouziti uz je potreba vlastni HW a ASN (standartne toto poskytovatele neumi). V omezene mire lze na to pouzit i ruzne LB od providera (napr. NLB Amazonu) ale maji sva omezeni - standartne podporuji pouze http(s) a balancuji pouze v ramci regionu.Synchronizace dat je problem sam o sobe. V ramci jednoho DC lze pouzit synchronni replikaci (u mysql rezim master-master nebo galeru, u storage napr. gluster nebo ceph). Se synchronizaci dat musi take pocitat aplikace (uploady) a jeji deployment. V pripade synchronizace pres vic DC je potreba pouzit async replikaci a rozume nastavit synchronizacni okno, aby replikace nezabila vykon a zaroven jsme neprisli o velke mnozstvi nezreplikovanych dat.Ondra FlidrOdesláno z mého zařízení Galaxy
-------- Původní zpráva --------Od: Martin Mohler <martin at mohler.it> Datum: 20.09.21  21:40  (GMT+01:00) Komu: community-list at lists.vpsfree.cz Předmět: [vpsFree.cz: community-list] Jak vyřešit high availability na VPS Ahoj,dneska se mi stala zajímavá věc. Spravuji VPS pro klienta u jedné nejmenované společnosti. Jsem s nimi velmi a dlouhodobě spokojen. Mám u nich více VPS s různými projekty klientů a až na pár maličkostí jsem maximálně spokojen. Zejména oproti zkušenostem s jinými společnostmi, kde projekty původně běželi. Dnes u nich ale došlo k HW problému a měli výpadek, který ale do hodinky vyřešili migrací VPS na jiný node. Dle zákonů schválnosti se tak stane, když klientovi společnost doporučíte.Začal jsem uvažovat jak tomu předcházet. Řešením by byl load balancer, ale pokud budu mít VPSky ve dvou servrovnách, tak balancer na úrovni DNS neudělám, nebo nevím jak či u jakého poskytovatele bych to mohl nastavit. Další možnost je přidat VPS s nginx, ale pokud tato z jakéhokoliv důvodu vypadne, tak je to úplně jedno, že jsou VPS zrcadlené. Nemáte nějaký nápad, který momentálně nevidím jak vyřešit aby v případě problému s jedním poskytovatelem VPS přepnout v co nejkratším čase na jinou VPS v případě závažného problému? Další věcí je synchronizace MySQL databáze, ale ta může být ze zálohy.Mockrát díky za tipy a postřehy.