[vpsFree.cz: community-list] OpenVPN client na VPS

Jirka Bourek vpsfree-list at keroub.cz
Mon Nov 15 10:11:28 CET 2021

Učit se novější nástroje, které odpovídají době - a hlavně jádru, na
kterém běžíte - je určitě dobře, ale v tomhle případě je problém vidět i
z toho, co jste poslal předtím: po zapnutí VPN máte jako výchozí bránu
zařízení tap0, tedy VPN, pro všechen síťový provoz.

Tj. pakety, které mají jít k tomu VPN serveru přímo, se místo toho
směrují do té VPN, takže s tím VPN serverem ztratíte spojení. Je to
docela obvyklý problém při snaze o nastavení "všechen provoz přes VPN",
určitě různě po internetu najdete sto a jeden návod, jak to řešit.