[vpsFree.cz: community-list] RHEL na VPSfree?

Tomas Meszaros meszaros at advice.sk
Fri Feb 5 13:10:29 CET 2021

Podla mna je tato tema uz davno vyriesena a uz ta konverzacia je snajpa vs. xy a doplnuje xyz.
Pls neskuste si to vyrozpravat na irc alebo niekde inde?
Asi som jediny co ma gule to tuna napisat ale pocituju to tu takto viacery.

arty

5.2.21 12:19 používateľ Community-list v zastúpení používateľa: Pavel Snajdr (<community-list-bounces at lists.vpsfree.cz v zastúpení používateľa: snajpa at snajpa.net>) napísal:

    > Neznám nikoho takového.. teoreticky by se to stát mohlo, protože
    > společnost v některých ohledech zešílela, nicméně jsem takový případ
    > nezaznamenal. Asi proto že dělám s Izraelci a ti si servítky nebero :)

    No, tak se schvalne poptej nekterych politicky min korektnich kolegu,
    kdo uz vsechno byl odejit za nazory, tech lidi uz je dost - a potom, co
    jsem odesel, jich zaclo na pocty pribyvat, ze uz to rozhodne neslo
    oznacit za vyjimku kvuli nejakymu blbymu nemistnymu vyjadreni proti
    LGBTQ.

    > Co myslíš tím zmíněné? Ikony? redhat v názvu balíku?
    >
    > Koukni na Fedoru:

    Mimo jine, na svem projektu to Red Hat asi vymahat nebude, ze? :D Oh
    pardon, oni zas, aj kdybys do nich rezal, budou tvrdit, ze to jejich
    projekt neni, ze to je komunitni projekt :-D

    > [msivak at localhost insolv]$ cat /etc/redhat-release
    > Fedora release 33 (Thirty Three)
    > [msivak at localhost insolv]$ rpm -qa | grep redhat
    > redhat-menus-12.0.2-18.fc33.noarch
    > redhat-lsb-core-4.1-51.fc33.x86_64
    > redhat-lsb-submod-security-4.1-51.fc33.x86_64
    > redhat-rpm-config-174-1.fc33.noarch

    No taky tim, ze tyhle nazvy siri Red Hat v jejich Fedore pod otevrenymi
    licencemi, bych rekl, ze pouzit tyhle nazvy baliku v jakemkoliv jinem
    rebuildu je v poradku, protoze k tomu existuje priklad, ze zrovna v
    tomhle na tom Red Hat netrva.

    > Oni ale nemazali historii v souborech (tj bod 5 a)). Oni měli vlastní
    > historii ve SPECu, protože ta je specifická pro distribuci.

    To je Tvuj vyklad, muj vyklad je, ze z paranoie pred reakci Red Hatu ty
    changelogy radsi okrouhavaji/okrouhavali, protoze si clovek nemuze byt
    nicim jisty, jak jde o tenhle korporat a predvidatelnost jeho chovani.

    > Co přesně RH porušuje? Changelog existuje i s datem. Jedna velká
    > popsaná změna. Rozdělení na patche není povinné!

    Z toho nejde urcit, ktery radek byl zmenen v kterem konkretnim releasu
    RHELu, v tom changelogu jsou jen obecne popsane zmeny se verejne
    nepristupne bugzilly.

    > Na pár příkazů? Myslíš třeba Gentoo? A ten bootstrap je nic?

    Myslim treba NixOS, kde ten build z nuly pouzivam prakticky skoro porad
    :-D

    Buildem z nuly nemyslim zbuildit si linux from scratch a az pak buildit
    to-ktere-distro, btw. Tak komplikovane na to snad nejde ani Red Hat
    interne - taky to na zacatku buildi na nejake Fedore, nebo podobne, ne?
    :) Ale postup, kterym se vytahnout za tkanicku, tam neni vubec jasny.

    > Jenže nekoupil a nedělá. Hlasuje penězi, to se snad ještě může.

    Vysledny efekt prakticky stejny, takze podle mne koupil a dela si s nim
    taky, co chce :)

    > To si děláš srandu, že ano. Najdi si prosím v jakých problémech CentOS
    > chvílema byl. Například jaké měli jednu chvíli problémy se dostat k
    > doméně a účtům, protože jeden z "autorů" na rok zmizel.
    >
    > https://www.zdnet.com/article/centos-getting-their-st-together-is-a-top-priority/
    >
    > Tohle totiž byla jen epizodka, která se vůbec nemusela opakovat..
    >
    > To samé doba reakce na vydání RHEL 6: 240 dní!
    >
    > Ne, to fakt nebylo dost dobré jako základ pro upstream vývoj.

    Njn, jeste by se mohlo zacit verejne resit, jak Red Hat znesnadnuje
    rebuild RHELu lidem venku, to by pak teprv bylo neprijemny PR. Takhle se
    to zvladlo zahrat, aby se o tom tolik nemluvilo a tak o tom muze
    rantovat jenom takhle pokoutne par magoru, jako ja, kdesi v mailing
    listech :-D

    Pro Red Hat to nemohlo dopadnout lip, nez jak to dopadlo.

    Naprosto genialne hodici se sled udalosti, genialne vyuzity.